Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 19 april 2013

Euforisk

Vissa dagar är bara fantastiska! Idag har inget kunnat stoppa mitt sprudlande humör. Jobbet var sådär perfekt som vissa dagar kan vara. Barnen hälsade chalmeristerna varmt välkomna och jag tror vi imponerade stort på dem båda vad gäller barnens intresse och IT kompetens och personalens inställning och kunnande. De kom på precis rätt ställe. Jag har en app idé som jag gärna skulle vilja utveckla tillsammans med någon som kan programmera. Naturligtvis delar vi på inkomsterna som jag är övertygade om att de kommer ramla in över oss. På riktigt alltså...så om du känner en utvecklare/programmerare som är intresserad av ett samarbete så hör av er! Idén förblir hemligt men den är så jäkla bra att alla förskolor och skolor i de lägre åldrarna kommer vara villige att betala minst 25kr eller till och med mer! Vet bara inte vart man ska vända sig för att dels få den utvecklad för eget bruk, men jag vill ju baske mig känna pengar på den också...och jag vet att några av er läsare där ute, ca 40 stycket ( ohhhh) faktiskt känner folk som känner folk så Höör er för....snälla!

En intressant sak händ på Hemköp idag. Jag stod framför mjölken med min korg och tittadepåkvarg. En man(läs gubbstrutt) ville åt mjölken så med upprättad ögonkontakt och ett grymtande körde han på min korg, tre gånger! Att jag inte dog av skratt!!! Och eftersom jag var på spralligt och busigt humör kunde jag inte låta bli...nämen vill du komma åt mjölken? Ochsåstår jag häri vägen...men vet du, jag kan ju flytta min korg, då kommer ju du fram...titta här så stark jag är....vill till lägga att jag med ett jätteleende drog bort min nästan tomma vagn med stort besvär...och manen bara grymtade...han måste ha tyckt attan var en fullständig galning. Och andra kunder med. Efteråt tyckte jag lite syn om honom förjaga gjorde mig oerhört lustig på hans bekostnad. Tänk om han var handikappad? Jag gick faktiskt fram, la handen på armen och sa stud jag ville bara kolla att du förstod att jag skojade lite med dig...så du inte är ledsen på mig nu. Jag gick i mina egna tankar svarade han...hehe en sån sketch! 8och alldeles riktigt.

Nu är jag hemma och hittade årets mirakel. En groda eller padda har lagt ägg i dammen så äntligen lönade det sig att slarva med höst/vårstädningen. Jag är glad som en lärka. Står vid grille och dricker vin i kvällssolen. Helgen utlovar strålande sol oc 15 grader...äntligen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar