Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 22 maj 2013

Kort om dagen

Det finns inte så mycket att säga faktiskt om dagen. Jag började tidigt med att spela pictionary och dricka kaffe. Det är inte många som får den möjligheten. Jag sov så grymt dåligt efter en lite lätt obehaglig situation mellan sonen och en bekant till honom som kom hit och ville ha tillbaka pengar som sonen lånat. Tillräckligt mycket för att det skulle svida i plånboken och tillräckligt obehagligt för att vi skulle skrapa ihop pengarna för att betala skulden. Min fantasi går på högvarv och jag håller tummarna för att det var det sista vi hör om den historien... Sonen har väl inte utegångsförbud direkt men han får hålla sig hos flickvännen eller hemma hos oss ett par veckor. Hoppas att han lärt sig en läxa...

Jag tog med min underbara kollega Eva som inte ridit på tio år eller så till stallet. Hon fick rida Fabian och jag red Herman. Vädret var på  vår sida idag och Fabian visade sin finaste lugnaste sida också. Det var tur för honom. Herman hade inte gått på ett par dar så han var pigg och glad. Det gick väldigt lugnt ändå, inga busiga bocksprång eller nerver på utsidan i dag heller. Han är ju inte så stor men jag sitter ganska bekvämt ändå...vi pratade mest och njöt av skogen. När vi kom tillbaka hem fick Herrman beta och Fabian travade och galopperade med Eva i paddocken. Det gick jättebra trots att det var första gången hon satt i westerrnsadel. Fabian verkar ju trivas väldigt bra också.

Jag funderar på vad vi ska bjuda på på lördag. Eftersom det finns möjlighet att någon som ska äta här läser det här, vill man ju inte gå ut med förslag men det ska var något som går snabbt att värma upp och är gott till många. Så måste man ju ta sig i kragen och städa. Jag vet ju att folk vill gå husesyn också. Att det ska vara så jälva intressant och se hur folk har det?! Man vill ju ha sitt stökiga sovrum för sig själv liksom...folk kanske till och med öppnar garderoben för att se hur mycket "utrymme" som finns...nyfikna jävlar...så där nu har jag gått i gång på det också. Tur att man sällan är nykter när man kommit så långt in i rätterna som vi har när det är vår tur...hoppas det är vackert väder för då kan vi lura folk att stanna utanför utan att de undrar vad vi har för skelett i garderoben. Nej va fan jag får väl städa liter ändå....

Ser att det inte var ett helt barnvänligt språkbruk idag... Undrar om jag inte ska spotta snus också som en riktig cowboy, det hade varit kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar