Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 25 maj 2013

Urladdning

Veckans händelser eskalerade i eftermiddag och slutade med en patrullbil och två poliser i huset. Just nu ligger jag hos mamsen och hoppas på några timmars sömn för i natt sov jag väldigt dåligt. Hoppas jävlarna backar långt bakåt så vi slipper gå vidare med den här situationen för det är verkligen värsta thrillern. Jag har sett ett par filmer så jag borde veta...varje fall är det inte sonen denna gång utan mer mor och far.

Jag står i köket och lagar äkta siciliansk tomatsås och har ett glas rödvin i handen när killen från i tisdags kommer tillbaka för att hämta mer pengar. Givetvis kan vi inte ge honom något. Och det talar jag om...maken var i trädgården så han fick visa sin mest diplomatiska sida. Jag hade visst min telefon på filmning eventuellt och när killen ville ringa polisen tyckte jag det ar en god idé men av någon anledning fick han bråttom när jag inte ville radera filmen så han han inte reda ut det här lilla missförståndet tillsammans med oss. Svårt att veta vad som händer nu för det finns ju inte så mycket att säga om situationen. Har ingen större lust att hamna i vittnesbåset så förhoppningsvis låter han oss vara ifred framöver...

Vi vågade faktiskt inte stanna kvar i huset utan flydde i skymningen...hoppas modet kommer tillbaka lagom till cykelfesten i morgon...

1 kommentar:

  1. Ska jag ringa in några tjänster så ni får lite lugn o ro? själv litar jag inte ett dugg på polisens effekt!!!

    SvaraRadera