Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 26 maj 2013

Helgen är snart slut...

På plus sidan en riktigt lyckad cykelfest igår! Thats it...för övrigt har helgen präglats av poliser och brottslingar och ganska nojjiga familjemedlemmar. Sonen och dottern sover inte hemma och makarna stirrar ut genom fönstret och tar nummerplåten på alla fordon som stannar utanför och på vägen utanför. Det är många kan jag säga och min misstanke är att de flesta inte är medlemmar i nån mysko liga som spionerar på oss. Men man vet ju aldrig. Därför är beredskapen på högsta alert.

Maken skulle skruva upp en rullgardin och mitt hjärta skuttade ur kroppen när borrmaskinen började surra. Lät minst som en K-PIST tycker jag...

För övrigt cyklade vi runt byn hela kvällen i går och åt mat bland folk man inte träffar så ofta och hos fullständigt främlingar. Grannsämjan i byn slår nog det mesta och plötsligt kan jag inte tänkte mig någon bättre plats att bo! Inte ens en hästgård slår det här just nu...cykelfesten är verkligen årets höjdpunkt och jag längtar efter nästa års redan. Vi lyckades faktiskt roa oss trots allt som hänt men innan vi åkte hem drack vi vatten och nyktrade till. Försäkrats skull. Fast efter sista mötet i fredags har vi inte hört ett pip, vare sig på telefon eller irl.

Idag sov vi länge och vaknade lika trötta. Vi har huvudvärk båda två, en del självförvållat, en del spänningar. Men idag har jag varit i trädgården och njutit av solen. Planterade ut rosenbönor och squash. Och satte mer tomater och gurka i växthuset. Mina vaxbönor måste det ha varit något fel på för endast ett frö grodde. Jag surnade till och skrev och klagade på dem. Sen åkte jag och köpte ärtor som ska sås i maj/juni och som växer fort. Nu är det bara att vänta på att skörden ska komma i gång.Alltså  ett par månader eller så... 

I morgon ska jag rida, idag orkade jag bara inte så Thea fick en extra dag. Sen ska jag till LIN på en workshops med chalmersflickorna på efter middagen. Det blir nog bra. Men nu väntar jag på att få äta upp gårdagens sicilianska pastasås och se på film. Hoppas det inte är nån gangsterfilm det orkar jag bara inte med just nu!

1 kommentar: