Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 27 maj 2013

Måndag

Och allt lugnt på västfronten. Tror vi...men kroppen är på högspänning hela tiden, telefonen alltid inom räckhåll och när sonen ringer eller skickar sms väntar jag mig det värsta. Alla på gatan är informerade alla på jobbet vet läget, arbetstider lagda så ingen behöver var ensam hemma. Jag är så vansinnigt förbannad! Och trött...förlamande trött nästan hela tiden. Orkar nästan inte ens prata med folk så hur det ska gå att jobba vet jag inte.

När jag vaknade i morse trodde jag det var mitt i natten men sen kom jag upp och fick på en kanna kaffe. Jag hämtade tidningen och satte mig på altanen. Ett tag funderade jag på att sitta inne med då blev jag arg igen. Jag kände inte för att åka till stallet men förstod att jag skulle må bättre efter lite stalltid. Men när jag kom dit insåg jag att jag lämnat nyckeln hemma i en jacka som brukar hänga kvar i stallet. Ett kort tag funderade jag på att åka hem och sjukskriva mig en vecka eller två men sen tog jag tag i mig själv, ringde en kompis och frågade om jag kunde låna ett träns. Westernsadeln hänger utanför skåpet. Lånade ett hackamore och en hovkrats och sen upp i paddocken. Tack och lov! Var lite osäker på hur Fabian skulle vara att rida utan bett men han gick så himla bra idag. Bättre än på våra vanliga träns så ett bettlöst ska jag titta efter på Ullared även om det bara är några veckor kvar av hyrperioden. Nu ångrar jag att vi inte köpt Fabian för hur jag ska klara en hel sommar utan att rida övergår mitt förstånd. Jag tror det är dags att på allvar börja fundera på hästköp nästa år.

Vi red lite trailhinder, massor av galopp och övergångar. Fabian är en helt annan häst, bjuder framåt och blir lösgjord nästan omgående...jag var nästan lycklig igen där på hästryggen.

Jag åt rester till lunch och sen tog jag bussen till lindholmen där jag var med på en workshop om ett spel några chalmerister håller på att utveckla som exarbete. Vi var i LIN's lokaler som man hört så mycket gott om...med all rätt. Saccosäckar, fotboys och stora fönster. Stötte på lite folk som man annars brukar se i London sådär en gång om året. Tittade efter en gammal kollega som jobbar där nuförtiden men han var inte där tyvärr. Det var kul och intressant men min spelidé är mycket bättre så om någon har ett par hundra tusen kanske man kan tjäna ett par hundralappar...( tror deras spel blir jättebra när de jobbat klart med den)

På bussen satt jag och tittade på folk och undrade vilka som var misstänkta typer. Tyvärr har jag utvecklat fobi mot vissa typer. Jag blir så arg igen! 

I morgon får jag försöka ta mig i kragen och rycka upp mig. Då ska här jobbas och slappnas av lite. Fast garden släpper jag nog inte ner i första taget tyvärr...


2 kommentarer:

  1. Förjävligt är vad det är!!!!!!!!!! Hoppas ni kan slappna av snart och känna dom inte står o lurar bakom häcken!!! Förbannande jäkla typer som dom förstör! Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ja fy fasen! Idag har jag varit så trött för inte kunde jag sova heller...har inte ens orkat ringa polisen och höra efter hur det ser ut.

    SvaraRadera