Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 29 maj 2013

Halva veckan...

Gud vad skönt! Halva veckan har gått och hela familjen lever. Har inte så höga krav just nu. Jag var heller inte helt död när jag vaknade och idag tyckte jag nog att jag klarade jobbet lite bättre... 

Pandora fick sina klor klippta av veterinären som stoppade henne i en specialdesignad väska där ett fot i sänder sticker ut. Hon skötte sig fint men tassarna är lite missbildade. Så det var nog inte helt lätt. Hon hade troligen inte öronskabb som tur var men vi fick recept på något som tar bort alla parasiter direkt så i veckan ska katterna piffas till och bli rena. Tog en kvart och då kollade de hennes hälsostatus lite också. En liten kompakt och missbildad kisse. Troligen väldigt inavlad men så fin i psyket och i bra hälsoskick för övrigt. Troligen är hon inte ens en förvildad sommarkatt med andra ord utan direkt från kolonin vid fabrikerna som sköts av för några år sedan, en riktigt riktig vildkatt med andra ord...de brukar inte leva lika länge som andra katter men hon mår bra just nu. Och hela tio år tror vi... Hoppas hon blir som våra andra gammalkatter, Melin blev ju 15 trots hjärtfel och allt så en liten missbildning behöver ju inte betyda något. Fast det förklarar ju varför hon går så konstigt.

Sen blev det ju Ullared. Hittade inte något alls på hästavdelngnen för första gången genom tiderna. Däremot lite underkläder och små saker...bäst var att det var så vansinnigt roligt att åka bil med Anki! Herregud vad vi har skrattat, precis vad jag behövde idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar