Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 15 augusti 2013

Äntligen!

Det blev en riktigt riktigt bra dag. Efter att ha räknat på arbetstimmarna skulle jag börja jobba kvart i tolv. Jag började med att ta lunch...sen åkte jag mer till lärorikt-mässan och minglade med alla fantastiska Partillepedagoger. Så många kända ansikten att prata med och så många bra föreläsningar att gå på...mitt var ganska välbesökt tror jag. Åtminstone när jag hörde vissa andra som hade väldigt få åhörare. Det var inte knökfullt men alla stolar var upptagna. Själva presentationen började 16:15 och var slut 17:00 på sekunden. Välplanerat alltså. Innehållet fungerade bra och jag hoppas att mer än en rusade ut för att anmäla sig till workshops i höst. Kom att tänka på att jag visst ska hålla en workshop på Tjörn snart. Måste nog kolla upp vad som gäller...

Efter föredraget var det att kasta sig hem och åka till stallet. Vi hade stallmöte och satt och väntade på att Björn skulle köra hem Fabian och hans polare Felix. Han kom i bra tid och hopsläppet var odramatiskt. Fabian nosade på sina gamla kompisar och gick sen för att beta. Inte för att han behöver det, han har blivit kolossalt tjock under sommaren. Vi som skulle hålla oss i trim...han måste ha fuskat! I varje fall var han rund som en trumma, framför allt om ryggen. Ny sadel har han fått så vi får väl se hur den funkar. Dressyrsadeln kommer nog inte att fungera på ett tag. Hoppas westernsadeln ligger bra.

Men vi gillar vår pålle ändå. Han verkar vara sitt vanliga otrevliga buffliga jag så det är väl bara fram med repgrimma och jobba i morgon.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar