Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 12 augusti 2013

så vart det måndag igen.

Som tur är går veckorna lika fort som helgerna! För den här helgen sprang nästan obemärkt förbi. Jag har mest legat och slappat på soffan och jobbat med mitt onsdagsjobb för att hinna förbereda presentationen och hinna klart innan kursstart. Nu har jag i varje fall bestämt vilka appar som ska få vara med och förberett små saker i dem. Det blir nog bra faktiskt. Jag tänker mig en kort teaser som visar mångsidigheten och lockar folk att söka till mina eftermiddags workshops i höst. Men tanke på att varje app får 4.5 minuter så blir det väldigt ytligt.

Just nu sitter jag och svär över att jag inte får min externa hårddisk att fungera. Sist var det inga problem men jag har inte koll på vilken av alla sladdar som slarvigt slängts ner i lådan det ska vara. Och om det måsta vara rätt sladd? Inga funkar för övrigt så nu är jag lite stressad då ALLA mina bilder ligger på den nu mer eftersom jag slutat bränna cd skivor.


Jag har börjat med en ny blogg och det är till den jag vill ha lite gamla bilder. Inget speciellt intressant om man inte är väldigt intresserad av vad man kan laga för mat av det man odlat i sin trädgård. Jag kommer mest skriva för att jag själv ska ha koll på vilka soppor som blir goda och vilka man kanske ska skippa...

Förövrigt gick det bra på jobbet idag med. Fler barn på plats och båda mina nya kollegor. De verkar jättetrevliga så det ska bli spännande att se vad vi kan göra av verksamheten i höst. Jag tror vi kommer ha väldigt roligt i varje fall. Dessutom fick jag jackpot i schema också. Jobbar som senast till fyra och det bara en dag i veckan! Resten är till 14.30 eller 15. Det kommer bli lite stressat de måndagar jag bara har två timmar på mig att rida och duscha så då får jag kanske fjäska lite...

Igår bokade jag en ekipageutvecklingskurs eller vad man ska kalla det. Det är tio privatlektioner under ett år. Efter första träffen gör läraren, Jill Andersson från JA aktiv häst, upp en plan för hästens och ryttarens (mitt) behov. Sen sätter vi upp mål och delmål. Nu jävlar ska jag väl få lära mig det här med att rida!? Det var inte helt gratis och när westernsadeln är inköpt får jag leva på soppa. Tur att jag har squash gratis i trädgården... På torsdag kommer pållarna äntligen och sen har vi nästan en månad på oss att komma igång efter semestervilan. Jag har varit väldigt duktig i sommar. Yoga och snabba promenader nästan varje dag så jag är nog faktiskt i bättre form än innan semestern för ovanlighetens skull. Pålle har nog inte riktigt samma upplägg tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar