Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 21 augusti 2013

Jisses

Efter ca 50 minuter i sadeln känns hela kroppen som om den blivit asfaltsvältrad! Jag som hållit mig i "toppform" hela sommaren för att slippa detta i år. Men det är klart jag orkade bära sadel och allt upp och ner för trappan utan att nacken gick sönder. Alltid ett tecken på att några muskler är ok. Det är mest höft och bäckenben som strular lite tror jag? Nåväl det var så himla roligt i varje fall! Jag red i westernsadeln och det nya westerntränset. Så himla fint. Det var betydligt svårare att rida på en hand än jag trodde. Och svårare för Fabian att komma ihåg. Det fick ju ganska bra i slutet men första halvtimmen var så svår! Han hade inte alls lust att böja sig eller flytta undan. Knappt gå framåt alls om jag ska var riktigt ärlig. Jag blev lite besviken för jag har sett Nattis rida ett par dagar och då går det undan. Man har ju intet spö i western utan använder sin ena tygel....det är lite svårt med koordinationen så det är väl därför. Men tillslut släppte det och vi fick lite skritt och trav i form. Men galoppen är urusel! Nattis provade Theas ponny Felix. Hon ska rida honom på onsdagar när jag rider Fabian. Från början var tanken att jag kanske skulle rida men jag inser att det inte är så lyckat om jag går ner till 55kg. Det är två kilo bara men jag ser nog bra mager ut då. Fast jag har haft fasligt svårt att äta på nya jobbet så det kanske är en icke fråga om några veckor?  Ridningen gick bra och Felix verkar vara en jätte trevlig liten ponny.

Idag fick jag gjort massor på planeringen inför kursen! Skönt. Jag har några sista saker jag behöver ordna till starten men inte så att jag behöver var stressad. Jag hade ett möte med en tjej från GR som har gett mig ett kort uppdrag att hålla i en workshop på Tjörn. Det ska bli jätte kul och gör jag bra i från mig kanske de vill anlita mig igen för kortare uppdrag. Det hade varit väldigt roligt faktiskt och jag har ju några procent att ge utöver jobbet.

Imorgon är det ny dag och först jobb och sen ska jag gå på en föreläsning på kvällen. Och sen ska jag bygga bana för Nattis och Thea. Det är mycket som händer och egentligen skulle jag vilja ligga still och bara vara lite snuvig. Men jag tror inte den bryter ut den här gången heller...håller tummarna för det.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar