Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 20 augusti 2013

Livet e ganska gott


Så överlevde man ännu en dag där hjärnan är mer i kaos än vanligt. Idag kan man säga att det varit både toppar och dalar. Har tex haft sämsta barnaktiviteten sen jag blev färdig... Ja 18 år och lite till. Nej den där vilan var kanske inte ett lysande exempel på gott pedagogiskt ledarskap... Men vafan man får ju misslyckas ibland. Gjorde väl ett par tabbar till under dagen kanske men det går ju bra med barnen i varjefall.

Det var mer än fantastiskt skönt att åka till stallet och titta på Fabian och Nattis. Jag masserade Fabbes nacke med linimentet och sen resten av kroppen med utan liniment..Han tyckte det var sååå skönt! I slutet stod han och gäspade ohämmat vilket är ett tecken på att de slappnat av och fått såna där oxinånting hormoner.  Jag slappnade också av för efter nästan två timmar i stallet var jag redo för att åka tillbaka till jobbet för kvällsplanering.

Det kändes väldigt bra att få prata färdigt med kollegorna utan barn runt om. Nu känns det mycket bättre och som om vi har en plan ut ur det jobbiga "lära känna sin arbetsplats" fas. 

Det blev alltså sen middag i ensamhet. Maken och dottern tittar på film och jag njuter av en god whisky i skymningen, igen... Men sommaren är kort så det är bäst att njuta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar