Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 24 april 2014

Jobbar sent

Torsdagar är härliga. Jag börjar med sovmorgon, ofta till halv elva men idag hade jag planering så det blev halv tio...då startar jag dagen med att sova ganska länge men ändå unna mig en extra halvtimme till frukosten. Så jag kan sitta länge och läsa tidningen och dricka mitt kaffe. Jag äter faktiskt aldrig frukost på förskolan längre så även när jag är tidig vill jag ha mitt morgon kaffe i Ferdinand hemma. Men spm sagt inte på torsdagar, då är jag sen. På planeringen idag fixade jag en lite site för att samla alla dokument och annat som man kan behöva på arbetsplatsen. Så var den timmen slut. Vi var ju ute på förmiddagen och lekte också så det var en bra start på dagen.

Det är ganska skönt att jobba sent faktiskt. Inte bara att man får sova länge, man träffar också lite föräldrar och får njuta av att det blir lite lugnar på eftermiddagen. Sen har vi stallet direkt efter men idag var det Ida-dag för oss så hon hade mockat och gjort fodret klart så det enda vi skulle göra var att ta in hästarna. Nattis tur att rida lite dressyr idag och det gick bra. Manolito var helt lugn idag så det där med blåst verkar vara lite trigger...eller om det var rådjur? Nåväl idag var det 20 grader och vindstilla. Nattis fick jobba på att väcka honom till en början men sen blev det bra. Jag försökte ge lite handledning eller vad man ska kalla det och hjälpa henne hitta formen. I skritt gick det riktigt bra och även i traven innan han taggade igång och blev springig. Avslutade med galopparbete och jag tror faktiskt han var lite trött efter för första gången...

På söndag kommer Manolitos gamla ägare och mamma till oss för att hälsa på. Hoppas Maria vill ge en liten lektion så blir det ännu bättre. Hoppas också de tycker han är fin och att de tycker han har det bra hos oss. Lite prestationsångest tror jag minsann att jag har.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar