Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 25 april 2014

Fredagkväll

Lite kort om dagen då. Jobb som vanligt men mesta tiden i planering och barnpassning. Låter värre än det är faktiskt för det är väldigt mysigt att passa de mindre barnen när deras personal planerar...idag var det extra mysig med många goa samtal och kramar... 

Allt flöt på som det skulle tills ett sms  påminde om att jag skulle ta en del av stallet efter jobbet. Vad skulleJag   föra utan Britt son håller lite ordning på mig? Så direkt efter jobbet stannade jag på stallet och lyckades mocka och kratta sju boxar, foldra Fabian med kraft och beta honom i 15 minuter innan jag fick kastat mig hem. Manolito fick nöja sig med en puss på mulen, men han förtjänade å andra sidan lite vila idag...

Jag skulle ju på pedagogisk afton på bowlinghallen så jag fick snabbt vaska av mig och sen promenerade jag och Ulrika dit. Massor av spännande samtal blandat med en öl eller ett glas vin är aldrig fel. Kvällen var  verkligen mer givande och framför allt rolig än jag kunnat föreställa mig. Mycket nöjd trots att uppslutningen kunna ha varit bättre. Men nästa gång då kommer alla var med! Efter några glas promenerade jag och Ulrika hem igen och samtalade om både Det ena och det andra och stannade bara tillfälligtvis för att lukta på häggen.

Mina ögon svider, jag tror det är pollen trots att jag äter  medicin. Fy...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar