Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 20 april 2014

Fantastiskt!

Den här dagen har verkligen varit helt otrolig. Det var så länge sen jag bara njöt och det kändes som om timmarna på dygnet räckte till. I morse åkte vi till stallet och hade hästarna färdiga kvart över elva och då var det sommarvarmt. Min Tur att rida Manolito idag och jag gav mig fasiken på att rida dressyr. När jag längden stiglädrena slapp jag skavsåren på knäna men eftersom sadeln är ett nummer för liten får jag en löjligt obalanserad sits. Trots detta gick det riktigt bra ett tag. Det kändes som om vi hittad fram till varandra I bra arbetsform. Tyvärr ägnar jag lika lång tid studsande runt på ryggen och Manolito springer fortare och fortare.  

Nåväl han springer ju bara och busar inte alls, hoppas det håller i sig. Efter ridningen betade han lite i dungen bakom stallet och Nattis satt barbacka på och älskade sin ponny. Då är det inte lätt att åka hem.


Men hem åkte jag och sen direkt i trädgårdskläderna. Jag tittade lite på blommorna innan jag åkte hem till Karin i Lexby och tittade på hennes trädgård och drack kaffe i solen. Vi såg flera fjärilar bland annat en stor sorgmantel och massor av citronfjärolar. Sen satt vi mest och njöt av värmen. Och så visade hon semesterbilder från caribien där de varit och gottat sig. En helt perfekt eftmiddag. Väl hemma satte jag i gång och rensa lite ogräs, det är dock så mycket att jag får nöja mig med lite i taget varje dag för att inte gå sönder. Och vila emellan men ett glas rött. Vi grillade entrecote och färsk ananas och lite annat smått och gott. Precis innan maten ringde Sofia och frågade om vi skulle ta en promenad  vilket inte alls var fel med tanke på chokladtårtan jag åt till lunch...vi tog en lång härlig kvällstur upp till herrgården och sen utefter Säveån. Vi såg först bäverfällda träd, sen ett bäver hus och rätt som den var kom där en bäver simmande! Vi blev sittande vid åkanten med fladdermössen över huvudet medan solen fick ner. En sån fantastisk upplevelse! 

Bättre än så här blir inte livet. Jag är så nöjd...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar