Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 21 april 2014

Slut på långhelgen

Nu önskar jag att jag tagit ledigt hela veckan för det finns inget som är sämre för arbetsmoralen än vackert väder och flera dagars ledighet. Motivationen för att gå till jobbet är inte på topp så här efter ännu en fantastisk dag...och vad jag har hunnit massor den här helgen! 

Och detta trots att vi varit i stallet varje dag. Idag började vi med en långritt runt i skogarna och ner och plaskade i vattenhålet med hästarna. Vi fick sällskap av Susanna och Merlinda som gärna ville lära sig lite bra ridvägar. Det gick lika bra idag som i förrgår. Vi turades om att gå först och hem från plaskis gick Nattis och Manolito först hela vägen och han var lika stabil som första häst. Vädret var obeskrivligt...

Hemma lagade jag snabbt en linssoppa innan Emma kom hit och åt lunch och drack kaffe. Jag hade köpt en låda sättpotatis som vi delade på och hon hade med sig några tomatplantor som jag planterade om och ska skola ut...det blev en skön dag i solen med massor av trädgårdsprat och livsreflektioner. 

När hon åkte hem grävde jag genom köksträdgården och bortsett från att det ska gödslas en gång till är den redo för sådd i maj. Jag kunde kanske så vissa saker redan i veckan så hinner jag ska jag göra det... 

Utöver trädgårdsarbetet slängde jag i hop en lammstek med rostade grönsaker, låg på altanen och läste senaste numret av eqipage och pratade dessutom i telefon med två vänner jag längtar efter. 

Allt som allt har det varit en riktig höjdar ledighet, full med precis det man behöver för att fylla på energier inför den lite jobbiga vårterminen med avslutningar och allt. Nej förresten det är ju inget jag måste tänka på! Ingen student eller skolavslutning som kräver mors närvaro!  Jag kan glassa hela detta året. Men nästa då får vi två på en gång...Jaja det tar vi då...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar