Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 9 maj 2014

Inget att göra....

UDet är fredag och jag har inget att göra! Jag jobbade sent idag och det blev lite senare än vanligt. Mina kollegor åkte till Danmark på en gemensam resa över helgen. Jag valde av flera skäl att inge följa med, främst att jag övertrasserat vårt levnadskonto i och med ponnyköpet. I stället hjälpte jag till så alla kunde komma i väg i god tid och stängde förskolan. Det var inte några problem de flest barnen gick hem tidigare så jag fick lite kvalitetstid med några få kompisar kvar. Jag skulle ha slutat halv fem men kom i från strax inna fem så nästan en halvtimme senare...men det gjorde inget. 

Direkt hem efter jobbet för idag var det vilodag för hästarna. Det var första dagen på flera veckor som jag inte gjort något hästrelaterat, bortsett från måndagen då vi bara handlade hästsakerna på Ullared. Det var skönt men jag har å andra sidan inget att göra.

Där ljög jag stort, jag ska ha tjej middag här hemma i morgon så jag borde städa lite. Men halv tio, två glad rödvin och en film senare är jag inte så inspirerad... Hör arr familjen plockar undan sina saker så när de är klara tar jag ett tag med skurborsten, eller inte...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar