Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 4 maj 2014

Mer hästar...

Det är en hel del häst när man har häst. Idag ställde vi klockan på halv sju och åkte till stallet för att göra Manolito redo för första tävlingen hos oss. Nu är det ju en ganska tävlingsvan ponny vi köpt så det är säkert 100.e starten för honom och höjderna idag var verkligen ingen match. Men Nattis hade ändå lite fjärilar i magen. Tänk om han stannar? Tänk om han skenar på banan? Jag kände mig fullständigt lugn för det enda jag bryr mig om är hur vida hästen går om bord transporten eller inte. Och det har ju visat sig helt problemfritt. Idag stod han dessutom betydligt mer stilla, han tar inte spjärn mot väggen fullt så mycket. Fast  transporten gnisslade obehagligt så jag måste nog olja in den både här och där efter vintern. Den är annars ganska fräsch men jag vill ha en ny ändå.

Medan Nattis borstade packade jag bilen och inom 50 minuter var vi iväg. På tävlingsplatsen stod Manolito snällt i transporten och mumsade på sin frukost medan Nattis gick bana och jag stod och solade. Man kan inte klaga såna här dagar... det är betydligt värre när det blåser och regnar. Hoppningen gick jättebra. Han var ganska loj så det blev till att tagga upp innan framhoppningen. Kanske lite träningsvärk efter gårdagens dressyrlektion?

Hon startade två klasser, en på 60 och en på 70 vilket är det högsta Dottern startat, mest beroende på att Fabian knappt tar sig runt en 60 bana. Manolito var fin i framridningen men på första hindret på 60 stannade han till och tittade, sen hoppade han elegant som en Älg från stillastående! Nåväl sen flöt det på och i 70 klassen gjorde de en finfin runda i bra tempo och väldigt samlat och balanserat. Så fort han fått sina rosetter var han lugn och avslappnad igen. En dröm att ha med si på tävlingsplatsen! Ingen tittighet, inga konstiga nerver, inget gnäggande och absolut inte svår att hantera! Underbart...


När vi kom tillbaka till stallet insåg vi att vi visst har en häst till så det blev att ställa ut häst ett och ta in häst två...Just då var vi inte jätteladdade för ett ridpass. Jag mest för att jag sov illa i natt, Nattis för att hon redan presterat. Fabian för att han inte är så taggad alls just nu. jag tänkte att det får bli lite longering och så bestämde vi oss för att longera varandra barbacka. Det var kul men det går så långsamt. Tror att Fabian gått in i sommar MODE. I går fick jag kämpa hårt men när han väl släppte gick han superfint. Man har ju lite högre förväntan det ser jag när jag jämför bilder från maj förra året och nu. Men lite galopparbete är nog på sin plats!

Jag är väldans trött nu och ska snart gå ut i trädgården och grilla i solen. I morgon ska vi åka till Ullared med Mamma och handla trädgårdsgrejjer och lite hästsaker som täcken och annat som behövs nu i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar