Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 3 maj 2014

Wow!

dag var det verkligen ett stort wow. Nattis red lektion för Amy och visade vilken otroligt fin ponny vi köpt oss. Extra kul var att mamma kom till stallet med lite fika och hälsade på Manolito. Trist nog för henne var jag kanske mer intresserad av att titta på underverket som hände framför ögonen och för ovanligheten skull även kameran...

Dagen började dock med frukost och sen några timmars arbete i trädgården. Jag började fläta lite pil på det som ska bli ärtväxtstöd och bönstöd, möjligen slinger spenat som min vän Therese har lockat mig med...katten verkar ja fått fnatt över mina fiberdukar och jagar dem som om de gömde en råtta och inte lite jord. Undrar om något alls kommer våga sig upp där? Jag rensade även bort ogräset i hallonlandet och i blåbärslandet. När det var gjort tyckte jag att det fick vara nog för idag och gick in för lite lunch innan ridning.

Jag han också rida en sväng. Fabian började totalt ovilligt till arbete, det brukar bli så om han får för många skogsdagar under veckan. Så det blev till att försöka busrida lite och nog fick jag lite fart på honom efter en stund. Till och med lite yiiiha och ett bocksprång och några ökade galopper. Det brukar inte hända med tant på ryggen... Efter massor av bråk i handen och krabbgång för att slippa jobba släppta han igenom och jag fick några minuters riktigt fin ridning. Inte som dotterns men utifrån Fabians förutsättningar riktigt trevligt. 

Sen kom alltså mamma och Amy och så fikade vi medan Nattis red. Hon kommer ha sån träningsvärk imorgon...och då ska vi upp tidigt och åka till gfrk för hoppdebut med Manolito. Med tanke på hur hoppträningen gått har hon inte alltför stora förhoppningar om att komma hem med rosett. Sist sprang han som en tok och tvärstannade på enkla hinder som inte borde ha bekymrat honom det minsta. Men det viktiga är ju att komma ut och ha roligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar