Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 2 maj 2014

Det är fredag igen

Och solen skiner fortfarande. Samtidigt säger metreologen att det tyvärr inte är någon förändring på gång. Alltså strålande sol och 13 plusgrader, vindstilla...träden utslagna och det är andra maj idag? Vad förväntar vi oss? Bra för att vi haft två veckor med sommarvärme...

I morse hade jag lite sovmorgon och fick förmånen att äta frukost med maken som var ledig. Själv var jag inte ledig men som jag förutsade var jobbet allt annat än betungande. Vi åt lunch, tittade på lite tv som vila och sen fick jag tid att fixa lite planering innan jag slutade.

Nattis skulle rida för Sanna i paddocken inför hoppträningarna. Mest för att få lite tips på hur hon ska få honom i form och faktiskt få stopp på honom när han springer. Sanna satt upp en stund och tyckte nog att vi köpt oss en riktigt trevligt och prisvärd ponny. Det så naturligtvis väldigt trevligt ut för hon är ju väldigt duktig... Nattis kämpade på och hittade lite trevlig form på kusen. I morgon får hon ytterligare en dressyr lektion för Amy och vi hoppas att det ska ge tillräckligt för att hitta god form...

Han hade rullat sig i hagen och skadat sig på något vasst så det såg ut som han blivit skuren på sidan. Inte så djupt tack och lov men vi fick sätta på lite jodopax salva...

Hemma igen grillade jag den troligen absolut godaste oxfilén någonsin. Serverade med potatis, jordärtskockor,, morötter och ramslök i ugnen med olivolja och fin balsamvinäger. Salladen blev vitkål, rädisor och sockerärtor...ibland slår de knut smaklökarna av lycka! Och faktiskt om det inte var ganska varmt i solen? Förstår inte varför vi måsta klaga på att kylan dragigt in i landet när man står i tröja och grillar en fredagkväll i början av maj. Kanske att det är lite kallt på nätterna? Men brukar man inte ha frostnätter in i juni? Jo det brukar man!  Manolito verkade i varje fall ha överlevt sin första natt ute oh inte verkade han ledsen för det heller...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar