Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 29 april 2014

Märkligt...

Vad konstigt...inget stall idag! Första gången på väldigt länge då till och med fredagen blev en stund arbete i stallet. Men idag fick Nattis fixa att åka dit själv , hon och kompisen red ut en sväng i skogen och sen en stund i paddocken och det hade gått så bra. Inte ett spår av lös avföring idag och inte konstiga nerver...

Jag åkte hem direkt och satte mig i solen under häggen. Bortsett från att jag verkar vara ovanligt allergisk mot nåt är våren fantastisk i sitt överflöd. Jag kunde satt igång och sått lite fröer, men jag bara satt där rakt upp och ner i en halvtimme innan jag lagade lite middag.

Jag skulle hem till mamma och få lite hjälp med deklarationen. Det är egentligen inte så svårt tror jag men jag är livrädd att vända på en siffra eller så och hamna i fängelse för bedrägerier. Det är ett avdrag för tjänsteresa utan sånt där påslag som en del får som ställer till det. Tur man har sin lilla mamma:)

Vi drack te och pratade om ditt och datt och funderade på varför Manolito vart så skrämd i stallet i går när han är så lugn annars. Hon föreslog ett bett eller getingstick och plötsligt slog det mig att han hade stått och viftat med svansen och irriterat sparkat med bakbenen...typiskt som om en insekt satt på magen eller skapet! Det är fullt möjligt och känns till och med som en trolig förklaring...tänk att det ska till en utomstående för att väcka den tanken.

Nåväl det blev rätt många eftermiddags timmar att njuta av när man inte är i stallet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar