Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 4 juni 2014

hinner mycket...

Man hinner rätt mycket på en dag men ibland inte allt det man vill. Jag har två arbetsonsdagar kvar innan jag förbrukat all min IT tid. Idag jobbade jag lite kortare för jag vet att det blir lite mer de nästföljande på grund av möten och lite sista planerings jox. Idag har jag börjat skissa lite på hur hösten kan se ut. Jag fick skickat i väg ett par mail och planerat en presentation jag eventuellt vill göra på en läromässa i höst. Jag träffade också Cathrine och Jennie som gjorde en app tillsammans med barnen och mig. De är så himla duktiga och goa de där tjejerna och så otroligt kompetenta och ödmjuka. Deras app är färdig för att släppa på appstore och det tar mellan en vecka och en månad innan den finns att ladda hem. Tror den kommer vara gratis så den kan jag tipsa om. Idag fick jag alltså se resultatet och den är verkligen så lätt och fin som man hoppats. Och klickar man på informationen står jag och barnen omnämnda och dessutom att mål och läroplanscitat är framtagna i samråd med mig...Man blir lite stolt då faktiskt... i juni ska de till en mässa eller nåt konvent och visa upp appen i Århus. Kul att det gått så bra för dem!


Därefter åkte jag direkt hem och bytte om och sen till Manolito. Det blev tillslut min tur att rida...hallelulja! Vi red i den lilla paddocken vid stallet för Camilla fick hålla ett sto som inte klarar av att vara ensam i stallet. Inte den roligaste paddocken men fungerar i nödfall. Vi ska hyra in oss i paddock och ridhus fem minuter bort så där kommer vi troligen rida lite oftare. Bra ändå med en paddock som man inte behöver ut på vägen för att ta sig till ifall barnen är själva ibland. Man kan ju använda den till NH träning och lite tömkörning i varje fall. Det var mysigt att stå vid det stallet och pyssla lite. Manolito hade tyvärr tappat sin grimma i hagen så det blir att köpa fler...Han följde snällt med från kompisarna  som tur var.

Ridningen gick sådär. tycker det är svårt med dressyr. Och har svårt att hitta rätt balans mellan att ge stöd och inte. Formen ser ju helt ok ut men jag känner att han inte riktigt jobbar med ryggen. Ska faktiskt ta med min gelpad nästa gång och prova om det blir bättre. På Fabian gjorde den under. Själv behöver jag jobba med att få ner hälarna och rotera låret så tårna pekar framåt. Däremot såg jag till min glädje att armbågarna inte flaxar som små fågelvingar längre...Ett noll till mig (mot min kropp)

Jonte har skrapat och tvättat halva altanen så kanske den blir fin till midsommar. Fast det blir nog inget jättekalas i år. Däremot kommer bästa gästen så hon räknas nog som tre bara för att hon reser så långt! Kul om altanen snart går att sitta på för jag längtar efter att äta frukost en varm sommarmorgon utomhus.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar