Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 6 juni 2014

Mycket motion...

Idag finns det massor att skriva men egentligen inget som är av intresse...började dagen med att hämta upp syskonen Glimfjord och åka till betet. Vi ställde in Kräm i boxen och lät Sammy hålla henne sällskap vilket fungerade alldeles förträffligt trots alla farhågor. Vi provade ridhuset på stall Ryggebol. Det var kul faktiskt. Roligt att rida i ett ridhus, det var två år sedan sist. Jag tyckte nog att det var lite trångt bara, väggarna är ju precis bredvid och så. Man är ju van vid öppna vidder. Manolito gick jättetrevligt hela passet så jag kände mig väldigt nöjd med ridningen, nästan så man tror att man har lärt sig nåt trots allt. Fick jobba rejält ned magmusklerna och även en del med armarna för ibland blir han lite stark. Vi promenerade tillbaka och släppte ut hästarna så var det motionspasset slut. 

Hemma åt jag snabbt lite lunch innan jag tog en skön dusch. Gjorde inte så mycket annat faktiskt, mest eftersom det både regnade och åskade  lite och jag inte alls var sugen på att sortera mina kläder. (Det är dags för årets garderobsstädning) 

Min plan var att tömköra Fabian men eftersom det var fler som var i paddocken fick jag rida istället. Det gick väl så där om man får klaga lite. Efter en halvtimme fick vi lite eftergift i nacke och lite mer energi i steget men inte mycket att hurra för. Tänk vad ett bra pass på en häst höjer förväntningarna på nästa. Kanske att regnet också dämpade vår entusiasm? Nåväl det var lite mysigt i varje fall och efter ridning en grillade vi korvar tillsammans med stallgänget och hade en trevligt kväll innan vi åkte hem och jag fick ett välförtjänt glas vin, veckans första och en stor choklad muffins. Man har ju i varje fall inte dåligt samvete för extra kalorier när man rider eller springer efter hästar hela dagarna. Det är bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar