Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 1 juni 2014

Härlig söndag...

Det tar lite tid dock. Vi var uppe i Lerum på betet klockan tio och åkte därifrån strax innan två. Då hade vi egentligen inte gjort så mycket mer än ridit en tur i skogen. Betet är jättevackert och verkar vara lagom tilltaget för hästarna. De är sex valackar som går ihop. När vi kom fick vi först ta oss genom hela hagen ner till bäcken där hästarna stod och sov i skuggan. Manolito följde gärna med men Bayley hade nog gärna stannat en stund till. Tur att Manolito funkade som draghjälp. Det blir ju lite motion bara det, att gå upp och ner för backarna i jättehagen. Vi gjorde i ordning hästarna utanför stallet som vi för övrigt har tillgång till ifall man vill ställa in i en box ett tag eller bara stå inte och göra i ordning. 

Vi red ut. Eller rättare sagt barnen red, jag och Camilla fick ett härligt motionspass i både kuperad mark och slät mark. Det är väldigt vackert och ska finnas en hel del ridvägar. Barnen galopperade några varv på travbanan vilket hästarna tyckte var super roligt:) de blev lite svettiga så vi spolade av och sprayade flugspray. Försökte träna lite på att stoppa benet i balja med vatten med det funkar fortfarande dåligt...han blir så rädd och skvätter ut vattnet över sig och blir rädd för det med. Det går att stoppa hoven i hinken utan vatten nu i varje fall så vi får fortsätta att träna...det var inga problem med slangen i varje fall.

Efter vi släppt ut honom åkte vi en sväng hem till Sussie för att titta på lammen och hennes nya hundvalp. Vi åt lite lunch tillsammans och även två andra kompisar till Sussie var där. De hade hjälpt till med sin traktor på gården...vi kom att prata om höns under lunchen och efter vi klappat om fåren åkte vi vidare över vägen för att titta på deras hönshus och supersöta kycklingar, vill ha!!!

Hemma lagade jag fiskgryta med saffran och vitvin och njöt medan vi hörde åskan dra förbi. Vi borde ha hunnit rida Fabian idag men det får bli på fredag i stället så han också får sin motion. Det är ju bara två veckor och jag funderar starkt på att ta med Fabbe till Lerum på fredag så vi kan rida ut en sista gång tillsammans. Gud vad jag kommer sakna den här tiden och tänka tillbaka med glädje på när vi hade två hästar och kunde rida ut tillsammans jag och dottern...men just nu känner jag mig mest pressad över hur mycket tid det tar och helst vill jag åka till stallet nu igen bara för att... Tänk om man hade lite semester? Men bara en månad kvar!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar