Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 31 maj 2014

Betessläpp

Så fick Manolito äntligen galoppera iväg med sina nya kompisar. Nja han var inte så intresserad faktiskt utav kompisar, mest besvärad av att några av dem var väldigt intresserade och påflugna. Och så ville alla galoppera runt när det fanns mat! Så Manne försökte sig  på att äta och springa så gott det gick samtidigt. Det var ganska gulligt faktiskt. Alla hästarna verkar snälla det var ingen uppgörelse alls, faktiskt mest höga svansföringar och ett och annat bocksprång. Men inte Manolito då...han verkade leta efter en korkek att sitta under och lukta på blommorna. Hagen är stor och ligger jättevackert med en bäck som förser dem med friskt grundvatten så man behöver inte oroa sig för att någon ska glömma fylla vatten. 

Gården är liten och mysig och betesgästerna verkade vara väldigt trevliga. I sadelkammaren fick vi en sadelhängare och lite utrymme för allt man måste ha i stallet. Nåväl en sadel får räcka, den andra får vi ta med när det är dressyrträning på gång. Efter betessläppet backade jag ut transporten från gården igen och åkte tillbaka med den till stallet. Vi åkte sen ner till Hööks och köpte en sadelvagn till bilen så det ska bli lättare att transportera sadel och annat som behövs för tävling mm. Väl hemma satte jag ihop den och upptäckte att det var två sidor som var samma fast de skulle vara olika. Inte bra, nu måste jag åka tillbaka och byta den när det passar. Det får bli efter vi lämnat Fabbe tror jag. 

Hemma i trädgården slappade jag en stund, drog upp lite ogräs här och där innan vi bestämde oss för att åka upp till hagen och kolla till vår pålle för natten. Allt såg fint ut. Han kom fram doreekt och lät sig fångas så där var ett bekymmer mindre. Vi hade köpt ett nytt flugtäcket då det första behövdes tvättas. Det nya är fint, dyrt och ser helknepigt ut. Köpte också flugspray för att hjälpa honomatt slippa kliande exem.  Fattig blir man när man har häst.

Igår stack jag mig på fingret och det verkar sitta en liten flis eller tagg i tuppen. Den går inte att få ut men det var fullt med var redan. Jag brukar inte få inflammationer alltså så det måste tar varit en giftig tagg eller så.  Körde lite uppluckring av huden med ett spritbad och sen lite antibakteriell salva. Hoppas det går över för det är väldigt handikappande att ha ont i tummen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar