Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 26 maj 2014

Måndag hela veckan...nej!


Det är tur att det bara är en måndag varje vecka. Även om solen lyser och det är stora rubriker om möjligheten till en varm osvensk sommar som ger hopp om fortsatt högtryck börjar semestertarmen suga lite. Jobbet idag var väldigt soft som barnen skulle säga. Lekte på en lekplats innan maten, åt, lekte på gården efter maten. Ganska så konfliktfritt dessutom och bortsett från att jag fick åka till stallet på rasten för att plocka in Fabian för bajsprov så gick allt enligt plan.

Efter jobbet skulle Sussie komma förbi stallet för att prova lite western på Fabian, hämta lite saker jag köpt och kolla på Manolito. Jag tog in och gjorde i ordning hästarna och sen byggde jag en liten trailbana i paddocken. Det var ryggningshinder, en slalom bana, labyrint, box och flytta kona mellan låga sockerbitar och en grind som bestod av lädertyglar mellan hinderstöd. Manolito var mycket skeptiskt till konerna när jag bar den genom hagen. Vi fick göra lite bekantskapsövningar innan jag vågade flytta dem mellan stöden. Det gick för övrigt väldigt bra på banan för honom också även om man får ta det lite lugnt. Joggen  är inte hans styrka men några goa steg i låg form fick vi. 

Sussie tyckte  att det gick alldeles för långsamt, hon blir lite stressad av det sävliga tempot Fabian  har. Efter ett tag bytte vi ponny så hon fick provrida Manolito också. Det var betydligt mer hennes smak tror jag. Fabbe och jag gjorde trailbanan ett par gånger också och vi gjorde bästa stoppen och rollbacksen någonsin! Lyckades dessutom rygga felfritt genom labyrinten en gång...när Sussie filmade gick det inte riktigt lika bra för då gick det för snabbt. Men ändå så otroligt duktig han är. Idag var jag mycket nöjd  med båda hästarna. Efter lite betning släppte vi i hagen och åkte hem.

Jag åt lite middag och sen cyklade jag hem cykeln till Helena och promenerade hem en lång omväg. Jag insåg som sagt i lördags att jag behöver jobba lite på flåset också. Efter en go och välbehövlig dusch satt jag en stund i trädgården och njöt av blommor och ogräs i kvälls solen. Nu känns det skönt i hela kroppen och allra skönast i själen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar