Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 27 maj 2014

Måndag?

Nej inte heller, fast när klockan ringde i morse var jag övertygad om att jag ställt den fel och borde kunna sova nån timme till då jag inte börjar förän nio på måndagar...det tog enormt mycket övertalning innan jag kunde släppa tanken, inse att det är tisdag och skrapa mig upp ut sängen. Eventuellt var det dumt att träna så hårt igår för kroppen var mörbultad hela natten. 

Det blev inte bättre efter frukost. Inte heller efter två timmars utelek, rast med kaffe eller till slut en Ipren...nej huvudvärk, ögonsveda och trötthet hängde kvar hela dagen. Kan ha varit pannkakorna till lunch. Väldigt gott, väldigt mycket mjöl...

Skyndade mig efter jobbet till Camilla som fixat rätt avmaskningsmedel och sen tillbaka till stallet för att snabbt hämta in hästen, med milt våld övertala honom om att sprutan ska in i munnen och att medlet är smaskens innan han snabbt släpptes ut igen och jag körde hem dottern på väg till modern...

Vår åkte direkt till blomsterlandet och köpte växter till hennes sommarkruka. Det blev ovanligt snyggt tycker jag. Igen precis som förra året. Mamma bjöd, som tack för hjälpen på jätte smaskig middag med svenska jordgubbar till efterrätt. Blev då kortvarigt lite piggare och åkte hem för att få gjort något här hemma. Det fick jag inte. Däremot kom en ALPkollega förbi med spännande fröer och bytte mot mina inte lika spännande. Fick slinger spenat och smultron spenat som verkar vara nån sorts måll växt. Så i helgen blir det plantera igen. Och rensa ogräs, vi gick förbi planteringarna lite snabbt och de ser inte så roliga ut just nu, i år har maken lagt mer tid än jag på att fixa i trädgården men jag skyller på att det är svårt att hinna med två hästar att ta hand om. Och nu behöver jag min skönhetssömn trots att klockan inte ännu är tio. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar