Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 28 november 2014

Äntligen fredag!

Det är verkligen något speciellt med fredagar. Nu måste jag ju erkänna att jag är oförskämt glad i att vara på jobbet, nästan så jag redan längtar efter måndag...som en förälskelse känns det när man kommer till jobbet och möter alla goa ungar och framför allt kollegorna. Jag är lite småkär i dem allihop, faktiskt. Så kul att vara där att jag stannade över en halvtimme bara för att skicka iväg en beställning av lite kul natur och teknik material. På en fredag kväll? Inte helt normalt kanske...

Jag var i stallet på lunchen idag med och fodrade. Kollade benet och det såg ut som igår. Inte bättre, inte sämre...ringde vetrinären som besiktigade Manne och rådfrågade. Han trodde nog det skulle gå över av sig själv men att man får ge svullnaden lite tid att lägga sig. Utifrån vad jag beskrev var det en godartad svullnad (undrar vad en elakartad svullnad är) som bara behöver tid. Vi skulle motionera 30-45 minuter för hand eller uppsuttet för att öka blodgenomströmmningen och sen stå kvar i sjukhagen över helgen. Vi ska också linda benet på natten. Det betyder att jag behöver åka dit varje kväll och linda och kanske varje morgon och plocka av det. Beroende på om han står tillräckligt stilla för att låta Britt plocka bort det. Sen är det bra med skydd i hagen om han busar mycket. Jag tycker mest han står och äter men nåt måste han ju ha gjort för att skada sig så jag antar att han också gör annat.

Imorgon måste vi  till Hööks och köpa stallbandage och nån boxleksak. Kommer inte vara gratis...önska någon ville köpa min transport så jag inte behövde oroa mig för pengar. Sen får nattis rida eller promenera. Jag ville väldigt gärna gå på fest på i morgon men då jag måste upp till stallet på kvällen för att sjukvårda och linda ben  kommer jag kanske inte orka det. Jag är lite trött faktiskt och kanske bara ska stanna hemma och vila upp mig lite? 

Pålle var snäll och mysig idag, han har kanske vant sig vid att stå stilla nu?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar