Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 27 november 2014

Lite mindre nöjd...

Jag borde vara glad, jag är nog det också. Fast just nu skulle jag kunna sälja ponnyn och åka till Thailand. Nej där har jag ju varit , men ett varmt ställe med palmer och kokosnötter. Alltså benet är inte bättre idag än igår...det började så bra med att svälla av under veckan men nu har det stagnerat. Inte så väldigt svullet, kanske nån cm bedare runt senan och fortfarande ytterst lite varmare och lite puls i. Grrrr. Hade velat släppa ut honom i hagen på lördag. 

Idag fick jag ju kasta mig iväg på min 30 minuters rast och åka fram och tillbaka för att kasta in tre kilo hö i fållan. Det tar 16 minuter en väg så det är orimligt att hinna. Alltså ingen kafferast. Förövrigt gick ju jobbet bra idag med. Min hand är faktiskt något bättre idag än igår så det kan jag ju glädjas åt. Just nu hat jag mer ont i huden där tejpen suttit och huden nu är flådd och röd. Imorgon får jag ha nåt mjukt emellan tror jag. Jag kan också nästan knyta handen nu så jag har gott hopp om att bli bättre innan hästen är det. Jag skippade också mina antiinflamatortabletter så magen är lite mindre i uppror. Kanske jag och mina byxor kommer vara på samma våglängd igen snart? 

Det går bra att jobba med barnen men att jobba i stallet var skit idag. Det var länge sen jag kände mig så sur och grinig. Försök mocka sex boxar och en lerig sjukhage i mörker med en hand som inte kan ta nån vikt! Gissa om man får jätte ont i ryggen och axlarna i stället när man står halvdant och försöker kompensera? Sen ska naturligtvis vår skitsöta ponny vara ett monster i boxen! Han leker med vattenkoppen så vi har en torvmosse under den! Nu måste vi gräva ut säkert 30 cm djup gegga på ca en kvadrat meter för att inte stolpar och vägg ska ruttna. Och dessutom envisas han med att kissa på just en plätt som stinker hur mycket vi än kalkar. Och där är ju en mindre kulle nu då vi fått lägga torrt över. Idag krattade jag och tog bort kissberget, kalkade och la över 10 cm ny torv. Det luktar bättre. Men vattendelen får jag ta en annan dag för handen klarade inte mer. 

Nu ska jag flytta nät och sätta in en vattenhink så Britt kan stänga av vattenkoppen. Har man inte jobb så får man. Kanske en leksak i boxen kan hålla honom lite nöjdare. Det hade han hos tidigare ägaren och det kanske fanns en anledning? 
 Vi lindade i varjefall benet och Nattis promenerade med honom en halvtimme i paddocken. Idag var han lugn och fin utöver att han sprang ikapp nattis och nafsade henne i ryggen! Ny fick han ju bara tag på jackan men ändå! Lite ohyfsat måste jag säga...vi lägger ändå väldigt mycket tid på att vara konsekventa och tydliga i hanteringen. Han får inte gå före eller springa på, då får han backa...det syntes tydligt att han utmanade ledarskapet rejält igen. Som sagt Thailand eller lämplig exotisk ö... Fast efter att hon backat och uppfostrat en stund var ha foglig som ett lamm igen och alldeles mysig när han kom in i stallet. Fy, just idag kan jag inte säga att jag gillar att vara hästägare. Kan till och med se fram emot att slippa ännu en vinter med häst! Tänk vad mycket tid jag kommer ha efter sommaren...och med tanke på hur mycket tonårsdottern verkar uppskatta sin mor vissa dagar...säger bara vajande palmer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar