Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 25 november 2014

Bus och godis....

Om vår häst Manolito fick bestämma är det så alla högtider skulle se ut. Det skulle också vara högtid varje dag...att stå i sjukhagen är inte riktigt det som uppskattas mest. Man skulle ju kunna tror att matte då skulle välkomnas med gott beteende och tacksamhet? 

Jag tog av täcket och satte på repgrimma för att motionera nån halvtimme för hand som det så fint heter. Repgrimma är bra för då han vi samtidigt jobba på det där med lydnad. Tänkte jag. Första 15 minuterna gick ju ganska bra. Vi stannade ett par gånger på väg till paddocken då Herren tyckte vi gick allt för långsamt och rakt på den smala vägen. Sen tröttnade väl killen på att gå långsamt bakom, istället fick han små ryck och kastade sig fram och stannade och hoppade bak som om vi skulle leka nån hagtafatt! Nej det tyckte ju inte matte förstås. Stoppade grimskaftet i munnen också så han kan busa utan att få tryck bakom öronen;) smart är han också.... Mellan promenerandet blev det en hel del backa du är för nära, flytta på dina ben-gå fram-stå still-backa övningar tills han helt enkelt tröttnade på att busa och fogligt promenerade bakom på en replängds avstånd. Det tog över 45 minuter...

Till det positiva hör väl ändå att gallan var borta. Istället syntes tydligt bulan. Det var lite puls i fortfarande så minst en dag till i sjukhagen tyvärr. Om det fortsätter gå ner får han komma ut till kompisarna i övermorgon...kanske inte bli riden på ett par dagar till, vi får se. Skönt att det inte är några sår som stökar. Skulle gissa att det varit lite mer bus än vad som är nödvändigt i hagen också. Han tigger förfärligt mycket också och försöker nypas om man inte  tydligt visar att det inte är ok!  Och det finns ju kanske godis i fickorna? Om man mular in sig ordentligt?  

Pålle verkar läka fortare än matte. Handen har gjort mer ont idag igen. Kanske det ligger något i att jag inte borde jobba med den? Men det är bara så tråkigt att vara hemma att jag hellre tejpar och känner mig handikappad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar