Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 17 november 2014

Äntligen måndag!


Trots en härlig helg har jag längtat tillbaka till jobbet. En lagom provocerande inledning på inlägget så här i november när alla är mörkertrötta. Själv njuter jag av fördelarna med melatoninbrist och insomnia. Mörker gör mig inte alls trött faktiskt och även regniga, gråa, mörka, långa dagar fungerar utmärkt. Och när det är dags att sova, ett litet piller en halvtimme innan och så sover man sött. 

Eftersom man dessutom arbetar på ett jobb där daglig utevistelse erbjuds som friskvård och fritiden fylls av en livsstil som håller mig utomhus flera timmar extra får jag tillgång till det lilla ljus som finns. Bara en dryg månad kvar tills årets mörkaste dag. Även den lyses upp för mig då det är min födelsedag! Vilken tur man har i livet...

Idag jobbade vi vidare med rummet som ska vara nån sorts tekniklabb. Hämtade hem en grym app som jag blev tipsad om via den där föreläsningen och sen även direkt av föreläsaren självt som tog kontakt på FB. Gravetarium2. Barnen tar på appen och skapar en ljusshow på paddan. Kopplade upp den mor starboarden och plötsligt satt några barn i saccosäckarna och tittade på och några dansade till musiken i rummet...så himla coolt med interaktionen som uppstår mellan människa och maskin, rummet och individerna...när man sitter där och observerar får jag lite gåshud och känner mig stolt, nöjd och tacksam för att det ges utrymme för lite galna idéer i mitt arbetslag. Dessutom öppnar det upp för samspel över avdelningarna och mellan olika åldersgrupper. 

Det enda jag idag skulle vilja gnälla över lite är en skada i handen. För ett par veckor sedan skulle jag öppna en tung dörr med överfulla armar. Jag använde mitt ringfingret för att dra upp dörren och det sa PLOPP. Såna ljud är inte bra och det gjorde verkligen djuriskt ont. Tror kanske jag drog fingret ur led. Men det var en fredag så jag tänkte att en helgs vila skulle hjälpa. Det blev lite bättre och det har blivit lite bättre varje dag sen dess. Tills idag då jag kramade ur en disktrasa och skrek högt av smärta. Nu gör det så ont att jag inte kan hålla en penna, skära maten själv eller sätta på en kran. Kan inte heller flexa fingrarna bakåt. Funderar på om det kan ha blivit en stukning eller en spricka eller nåt? Gör det ont i morgon får jag kanske tillslut erkänna mig besegrad och ringa en läkare. Tänk om de vill gipsa fingrarna? Det GÅÅÅR inte bara. Hur ska jag kunna jobba då? Eller rida? Nu när det äntligen 
är roligt igen...tänk om det aldrig går över? Eller om det är nåt som måste opereras? Undrar om man har några fler åkommor man kan få hjälp med om man ändå är där? Hej doktorn, jag har typ brutit fingret här kan du röntga det och ta och kolla hostan samtidigt? 

Nej jag ska meditera lite till mysig musik i stället och fundera på vilka roliga utmaningar jag ska ta itu med imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar