Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 20 november 2014

Oj vad det går!


Tiden framför allt, den springer iväg så jag blir lite nervös...snart är det jul med några dagar ledigt. Det blir nog inte alla dagar som blir lediga utan vi behöver komma in och arbeta lite i mellandagarna tyvärr. Men i år känner jag mig inte ens i närheten av hösttrött och nu är det redan 20 november! Är det nån gång man ska känna sig sliten och trött på jobbet är det nu. Men dagarna går och veckorna med. Och fortfarande är varje dag en god dag. Härligt. Självklart sliter vi också med regnkläder och förkylda barn och annat som hör förskolan till men det känns som om varje dag blir lite bättre än föregående och att vi helt enkelt har det så bra tillsammans att man får energi.

I dag har vi tillexempel varit i skogen för att filma maskar. Efter höstens succé med snigalfilmen ville ett par barn gärna forska lite om maskar. Och gör en egen kortfilm. Ja då gör vi det. Och på eftermiddagen var vi sugna på att prova nya saker i tekniklabbet så vi tog fram ljusbordet och provade att måla på det. Några barn provade ett vatten experiment med diskmedel. Vi satte dokumentkameran på så att alla som ville se kunder göra det. Så roligt att utforska och ändra i miljön efter barnes intressen. Här är några bilder som inte visar barnen men väl vad de gör...


 Handen har hållt samman hela dagen utan större svårigheter. Mina kollegor är så snälla att jag slipper vissa uppgifter som kan vara svåra med en hand eller helt enkelt lite ohygieniska. Jag kan ju tex inte få på en handske för att byta blöjor eller hjälpa på toaletten. Disken och påklädningen är svår också med kirurgtejp på tre fingrar. Jag gillar orudis idag. Det gör inte ont alls under nästan 10 timmar. Sen kryper det fram lite långsamt men då är det ju dags att ta nästa dos. Magen är ju inte riktigt lika nöjd. Trots magsårsmedicin som ska tas samtidigt. Just nu har jag tagit bort tejpen, det blir inte helt mysigt mellan fingrarna om man säger så, så jag tänkte att det skulle vara bra med lite handkräm. Det är ju ändå dags att sova nu. Satte mitt backontrack handledsskydd i stället. Det håller ihop hela handen och är ju dessutom utformat för att läka skador fortare. Det verkar sitta ok så jag ska försöka sova med det i stället för tejpen. 

Kör en härlig avslappnings app på den andra paddan som heter breeze. Och så har jag krupit mer under min värmefilt och myser. Ska börja läsa en ny bok tänkte jag, en som legat ett tag i hyllan och väntat på att jag ska orka. Onåd av J.M Coetzee. Köpte den i samband med Nobelpriset för många år sedan med har inte kommit mig för. Nu är det dags...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar