Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 12 november 2014

Fördelar....

Idag hittade jag en stor fördel med mitt jobb. Det finns massor av fördelar och väldigt få nackdelar faktiskt. Regn i november är en nackdel. Men mina onsdagar kan antingen vara galet överfulla eller väldigt trevliga och harmoniska. Idag var den senare varianten. Började morgonen med en nätverksträff som blev väldigt rolig med mycket bra samtal om pedagogiskt dokumentation, vad som gör det pedagogiskt och kollegialt lärande kring hur man kan använda sin dokumentation på olika sätt för att utveckla verksamheten. Tänk vad mycket klokt vi kan åtkomma tillsammans! Hittade ännu en fördel då vi skrev upp många bra förslag i ett delat dokument i onedrive så alla kan få tillgång till varandras tankar. Det är kul att kunna ta tillvara på varandras erfarenheter och sno goda idéer.

Efter nätverksträffen fick jag jobbat undan lite innan lunch. Och resten av dagen han jag både fixa påminnelser till de som ska  på workshop och förbereda nästa kurstillfälle. Jag satt också och tittade på en film från en föreläsning jag missade på lärorikt för några veckor sen. Den var verkligen jättebra! Blev väldigt inspirerad och tänker genast i morgon plocka upp lite av det jag hörde och såg bland annat om tillgänglighet. Hans tankar stämde så väl in på mina när det gäller de digitala verktygen...

Jag älskar den där känslan när man bara måste få gå till jobbet genast för att se om något man funderat på kommer fungera i verkligheten. Nästa nätverksträff ska handla om digitala miljöer hade jag tänkt så nu ska här experimenteras lite i vardagen. Dagen går snabbt när man har roligt. Och nu när jag faktiskt har 8 timmar till mitt förfogande hinner jag jobba undan så inspirationen kan få lite utrymme.

Idag var vädret vackert och jag tog en kort tur till stallet. Funderade igår på att skita i det då det ändå krävs rätt mycket tid och ork. Musklerna var trötta sen i går så jag fick köra lite linnement för att orka. Ridningen gick bättre idag än igår. Han var inte så tittig i varje fall vilket kan ha berott på att jag tog min dotters goda råg och sjöng mig igenom hela uppvärmningen. Det går bra att sjunga i skritt men låter lite ansträngt i traven. Om det var nån i skogen så har de fått mer kultur än de bett om. Manne travar gärna i takt och faktisk om vi inte fick lite mer schvung i steget? När vi kom till galoppen fick jag ge mig på sången för det är väldigt svårt att hålla tonen då. Jag har börjat vänja mig vid att han sparkar bakut första fattningen i höger varv nu...men idag jobbade jag med fattningar i så stor utsträckning att han blev lite väl taggad. Så när jag bad om galopp på volten med bogen in blev det lite väl mycket. Tre stora sparkar på raken som onekligen kändes som ett försök att bli av med matte gjorde att jag hamnade på framvalvet...så nära att fara i backen har jag inte varit sen ridolyckan för sju år sedan. Och det som gjorde mig gladast var att galoppen därefter blev så himla fin! Och jag vågade fortsätta rida på. Fast efter att jag gjort övningen ett par gånger i båda varven tappade jag både form och koncentration och fick avluta med att sjunga vaggvisor i traven för att få lite kontroll igen. Även om inte varje ridpass blir perfekt känner jag ändå att jag utvecklas. För ett par år sedan hade jag suttit av vägrat sätta mig på hästskrället igen. Nu blir jag knappt rädd utan gör det som ridläraren sa då, rider framåt. 

Dottern har nu gjort en halv vecka av sin praktik hos Jill. Hon verkar trivas, i varje fall låter det så på bloggen hon lovat att skriva under veckan så jag får inblick i hennes dagar. Jag är en sån nyfiken mamma. Undrar om hon kommer tröttna på att mocka för massor av hästar och göra höpåsar? Jag antar att det är det man gör mest när man jobbar i ett stall. Igår hade hon fått rida en söt liten b eller c- ponny som inte kunde så mycket. Nyttigt för henne att prova lite olika hästar tror jag. Själv tycker jag det är jättebra att rida olika hästar så länge det inte är jag som måste sitta på dem. Ska bli kul att se alla bilder när hon kommer hem. Och eftersom hon inte har ringt eller smsat på hela veckan har hon nog väldigt roligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar