Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 14 november 2014

Nu är det helg då!

Fredag till slut då efter en rolig vecka. Idag var nästan inga barn på avdelningen vilket gav oss utrymme att städa och fortsätta flytta möbler så att vi nu har ett IT/tekniklabb rum men möjlighet till skapande med olika medium. Det blir jättefint och jag tror att barnen kommer använda rummet på ett helt nytt sätt. Jag började jobba redan halv sju och var dessutom lite tidig. Men barnen som skulle komma tidigt hade blivit sena och sjuka så jag kunde fixa och dona på avdelningen. Dagen gick jättefort trots att jag skippade både morgonfikat och rasten för att jobba färdigt. Det är väldigt svårt att slita sig ibland.

Nathalie skulle ju hämtas upp i Säve efter jobbet så det motiverade mig att sluta i tid. När jag dök upp så var hon inte alls klar för hemfärd. Först skulle hon fixa klart höpåsarna och sen skulle hon bara vara med och löshoppningen med shettisen innan. Jag städade ut rummet hon bott i eller packade hennes saker i varje fall i väntan. Det tog lång tid och sen skulle hon ta in ponnysarna. Herregud vilka sötnosar, jag förstår att hon tyckte mycket om dem. Nattis såg lite slak och trött ut med glansiga ögon. Och visst var hon sjuk. En bra bit över 39 graders feber faktiskt. Fast låta bli att jobba det ville hon inte. Så nu har jag skickar henne i säng för att vila upp sig lite. 

Hon längtade verkligen efter att få rida ut Manne i morgon men det blir det inget med. Sova hela dagen tycker jag för på söndag har vi bokat ridlektion i Alingsås. Jag ska rida Manne och hon ska få låna en ponny eller en häst från ridskolan. Och då behöver hon ju i vart fall vara feberfri i några timmar innan. Så i morgon bitti får jag åka till stallet för tredje ridpasset denna veckan. Hoppas vädret är fint för jag är inte sugen på att rida i ösregn....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar