Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 13 november 2014

Klockan är mycket

Det blir ett väldigt kort inlägg idag. Egentligen borde jag sova men jag måste skriva några korta ord. Trött är jag men full av liv och lust! 

Den där tanken jag hade igår, om att skapa tillgänglighet i miljön, att utveckla den digitala lärmiljön... Åh det blev då bra!
Direkt efter frukost började vi klura. Jag hittade ett litet bord att lägga iPad på... Sen startade jag en musikapp, falling stars som lockade barn till att utforska tillsammans eller ensamma. Den fick sällskap av några gummidatorer, en med webbkamera en med textskrivning och en med Wikipedia om maskar öppen... Barnen kom och gick i rummet som plötsligt blev levande och vi upptäckte nya saker tillsammans, letade appar samtalade klurande. Så bytte möbler plats, hyllor flyttades ett ljusbord rotades fram från ett gammalt föråd och kopplades till starboard med hjälp av dokumentkamera. En Trum och en gitarr app blev en orkester... Det är inte klokt hur fort tiden går när man har roligt...

Det var helt enkelt svårt att gå hem men jag var tvungen. Jag hade ju en gryta att äta, eller soppa som det visade sig vara. Mycket god, kanske den godaste köttsoppa jag ätit men det skulle ju varit en kött och rotsaksgryta så jag antar att det är ett misslyckande. Eller ett sånt där utvecklande misstag.

Vi hade filmkväll på jobbet det är därför jag är sent hemma. Philomena. Helt klart en riktigt riktigt bra film.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar