Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 18 januari 2015

Redan söndag

Jag hade behövt en helg för att vila upp mig lite. Men det verkar inte vara riktigt det som är given den här gången...istället har helgen varit full av oro och små motgångar och den där känslan av att tugga i sirap motströms. Tur att man är vältränad  just den grenen.

Vi var inte helt nöjda med utgången av helgens igångsättning. Dottern hade naturligtvis sett fram emot att få sitta på sin ponny igen men efter gårdagens frambensviftningar och överspel beslöt vi i samråd med de jag litar mest på, mina tränare och en facebookgrupp om NH träning, att säkerheten går först. Alltså blir det ingen ridning på vägarna utan promenader fram och tillbaka på parkeringsplatsen. Idag körde vi direkt utan något förarbete. Lite örtmedecin i äppelmos bara innan och sen en kvart bakom en snäll kompis. Idag skötte han sig exemplariskt utan minsta hopp och skutt. Bara promenerade på som om det var vardag. Vi kände stor lättnad efter stallbesöket. 

Jag och mamma skulle åka ner till frillesås och lämna in hästsakerna på Annas hästshop. Vi stannade på Frölunda torg för att köpa nål och tråd för Manne har givetvis trampat sönder sina back on track skydd, varför inte liksom! Mina kreditkort är ju spärrade efter att jag tappade dem i torsdags så mamsen hjälper mig handla. Världens bästa mamma köpte också en grym klänning/tunika  med matchande smycke för att pigga upp mitt ganska så nerstämda humör...och vet ni, kanske var det klänningen eller ännu mer troligt, att hon ville göra mig glad genom att köpa den...jag känner mig allt lite gladare på nåt sätt! 

Vi fortsatte sen ner och stannade till för att visa en sadel på vägen men tyvärr inget som passade...väl i frillesås och i hästshopen blev humöret ännu bättre. Ett sånt trevligt ställe och en sån mysig kvinna som hade den! Vi blev kvar ett tag i affären, köpte inget med hon tog emot det mesta jag hade med mig. Hoppas på att få sålt lite mer saker och i vilket fall så är chansen större när de ligger där än i mitt förråd. Pengarna jag drar inkommer gå till behandlingar så Manne killen får bästa möjlighet till tillfrisknad. Hoppas på att sadeln går först, den är värd lite. Fast samtidigt lite sorgligt att göra sig av med saker.

Vi gjorde oss också av med Björn och Benny idag. Nu är det tyst och tomt i huset. Inget kuttrande när man prasslar med påsar i köket...känns lite sorgligt men min kollega som ska ta hand om dem nu är jättetrevlig och hennes dotter var supergullig så det blir nog bra för marsvinen i varje fall och så mycket  tid som går åt att promenera vildhästen så blir det ju ändå inget över för gullande.

Ny vecka i morgon, låt det vända nu snälla...pengar in, häst snäll, dotter glad, jobb lätt, hälsan på topp! Snälla?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar