Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 23 januari 2011

Städar...väntar...

Söndag och man mår som man förtjänar som man brukar säga...Frågan är vad man gjort den här gången...Dotterns rum påminner om något från ett tvprogram jag såg en gång...detta trots städning regelbundet. Vi tar oss an uppgiften som arkeologer. Långsamt borstande gamla reliker...kanske finns det en skatt längs ner...Så mycket damm! så mycket brödsmulor och gamla leksaker som nte längre leks  med. Och egentligen var det garderoben jag trode vi skulle in i...Ja vi kommer väl dit, förhoppningsvis innan kvällen.

Vi firade min Morbror som fyllde 70 i veckan. Det var en trevlig kväll men med smolk i bägaren. Älskade mormor ligger och väntar på att få somna in och vi väntar med henne. Jag har inte förmått åka till henne på sjukhuset den här gången. Sist hon låg inne fans det ju stora tillfrisknings möjligheter men det var tungt nog...Tack och lov är familjen full av starka individer som klarar detta så mycket bättre...Det är inte lätt att vara glad just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar