Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 9 februari 2011

Aj

Vaknade med huvudvärksom heter duga...vände på huvudet och trodde jag skulle kräkas...Nej inte den bästa av dagar att släpa sig till jobbet. Jag försökte men kom bara ner för trappan och vände gick och la mig och skickade ett par sms för att sjukskriva mig. Man borde få vara ledig även dagen efter en begravning för det tar lite tid att vänja sig. Jag lyckades skicka ett sms till en godvän i Tranås som inte hade en aning om att det kom från mig. Svaret kom: Jasså och du heter? Kan förstå att han undrade...Men jag kunde inte riktigt se vad som stod på adressboken när jag letade efter en kollega på S, Å ligger inte så långt därifrån... Man vet att man lever ivarjefall.
Och så tog jag en Ipren, vände mig och somnade om och vaknade 4 timmar senare med huvudvärk! Kanske var det samma huvudvärk som inte försvann eller också kom det en ny. Vad vet man.

Efter frukost och kaffe, tidning  och en ny Ipren började livet lätta lite så jag fick förberett kursen på fredag. Det var himla bra även om det blev dyrt:) nu släppte den stressen ivarjefall och jag fick löst ett par svårigheter jag brottats med under veckan...skam den som ger sig för nu har jag faktiskt lärt mig göra presentationer i google doks, med bilder, alldeles själv...(klapp klapp klapp på axeln!)

Min ena med ryttare ska till Thailand och njuta. Jag har övertalat en vän att ta hennes dagar så det inte blir för mycket för mig i vår och det föll sig så lämpligt att hon kunde följa med till stallet och provrida idag så jag slapp anstränga mig med huvudet.
Hon red 45 minuter, jag 15 och efteråt kändes allt mycket bättre! Huvudvärken släppte och den där sorgliga känslan som tryckt över bröstet hela dagen.

Jag tog en tur runt trädgården och funderade på hur många av blommorna som kommer från Mormor...Det är många...jag ska se om jag inte kan hitta kort på dem och göra en fin scrap i helgen om jag hinner...eller skicka in bilderna för framkallning...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar