Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 11 februari 2011

Fredag...

Det blev en intressant start på dagen. Min Kompetenskollega var sjuk så jag fick hålla kursen själv. Det var ingen större skillnad men det är skönt att vara två på eftermiddagen när deltagarna jobbar och behöver fråga. Idag var det bara 10 av 18 deltagare där. Några är utomlands och någon var sjuk...resten kanske har hoppat av? Det var ivarjefall bara de trevliga där, de som uppskattar kursen och tycker allt är jättebra! Såna gillar vi...Jag insåg vid frukost att jag glömt beställa fika! Det blev ett desperat samtal Till "chefen "som fixade detta för mig tack och lov. Behöver liksom lite extra goodwill:) Fast vi gick igenom utvärderingen idag och alla verkar nöjda eller mer än nöjda med kursen och det kanska kan räcka? Till och med för en perfektionist... Fast det är klart varför nöja sig med att vara bra när man kan var bäst? Eller kanska man ska vara ganska nöjd ändå...jag tror jag är det när jag tänker efter.

Jag oroar mig inför varje nytt kurs tillfälle för att innehållet inte ska vara bra nog och sen känns det alltig jättebra efter, tills nästa gång då! Idag visade jag hur man kan göra roliga ljudsagor och dokumentera med ljud i audacity. Och när jag öppnar programmet inser jag att jag knappt kommer ihåg hur man gör...Den perfekta kursledaren?

Snön vräker ner igen och det blåser kallt från norr. Jag hade stallet igår så idag slipper jag stressa upp och ta in hästarna. Kan koncentrera mig på att se på när Dottern rider markarbete...och sen blir det ett glas rödvin och tacos och terminator i dvd´n...imorgon är det tidigt upp för ridning x2. Hoppas solen skiner då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar