Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 6 februari 2011

Stressad?

Känner att kroppen säger att jag är stressad, irriterad och rastlös men utan egentlig ork att göra så mycket. Jag väntar på begravningen på tisdag och på att syster flyttar. Det är inte en sån där lustfylld väntan utan mer en lätt ångest laddad sådan, troligen för att jag vet att jag kommer gråta vid båda tillfällena...Och det är såna där rent egoistiska tårar, inga fina empatiska "åh jag känner med dig tårar" utan jag kommer att sakna att ha er runt hela tiden tårar...

Jag ska strax gå på bio med maken. Kommunens julklapp till de anställda...Vi ska se the tourist på Kulturum. Hoppas det blir kul. Söndagen har annars varit riktigt trevlig. Var och fikade Hos Frida som jag delade rum med i London. Vi pratade lite, fikade lite och halkade in på datorn...rätt mycket så man kan säga att jag jobbade i dag med, fast inte med läroplansarbetet som måste vara klart till i morgon och som jag får göra efter filmen och inte med det kort jag lovar att göra för morfar innan tisdag. Massor av tid finns det på dygnet, det är tur för jag jobbar rätt sent imorgon...Rent krasst kan man säga att det finns ett skäl till att jag känner mig stressad. Jag har skjutit upp till morgondagen det jag borde ha gjort i går alldeles för länge så nu känns det som om imorgon redan har varit och jag inte hann dit i tid....eller nåt...

Istället för att då ta i tu och göra det jag borde gjort sitter jag alltså här och skriver och slösar bort tid som borde ägnas åt nåt annat.

1 kommentar:

  1. Det är ok med Ego tårar ibland :) puss på dig kommer sakna att ha dig nära hela tiden också, minst lika mycket :)

    SvaraRadera