Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 5 februari 2011

Stormig lördag!

Och jag slipper gå ut mer...om  jag inte vill alltså. Tabasco rids av medryttaren i helgen vilket jag glädjer mig mycket åt då den stackars hästen nästan bara ridits av mig sista tiden. Och himla skönt att slippa vara ute i stormen faktiskt. Jag har hittat ett ridhus i närheten som man kan hyra in sig i. Jag ska försöka få lite hjälp med last träning av NH tränaren så fort det går att gå på gårdsplan med hästarna...känns inte helt smart att lasta ovillig häst på blankis...Om jag nu har häst nästa år så är alltså krav nr 1 möjlighet att åka till ridhus så det kan ju vara bra att kolla upp detta redan nu och sen bara titta på hästar som lastar sig själv...och så var det det där med hur tungt bilen får dra...Jag skulle väldigt gärna ha kvar min pålle i Öjersjö om bara vinterridningen fungerar bättre. Fast vem vet vi kanske inte ens har råd eller tid att ha en häst i framtiden...

Jag fick ett erbjudande i går som jag av bara farten tackade ja till. Chefschefen frågade om jag var intresserad av att jobba centralt med IT mot förskolan på 25% efter sommaren. De tär klart jag är! Hoppas det funkar rent praktiskt på avdelningen också. Och att chefen säger ja (det gör hon det vet jag) och att jag tills dess har kommit på hur det nu var med den här kursen jag sysslar med. Ena sekunden dunkar jag huvudet i bordet och frågar om de inte möjligen har nån utvecklare som kan IT i stället för mig, nästa tackar jag ja till ett än mer krävande uppdrag...hur tänkte jag nu? Jag är ju visserligen en JA sägare av naturen men tids nog kommer någon komma på att jag bara bluffar och egentligen inte riktigt vet vad jag sysslar med...men tills dess har jag kanske lärt mig, det brukar jag liksom göra....

Vi har lite problem med vår pelletsbrännare. Den har faktiskt aldrig riktigt fungerat problemfritt och stackars Maken sliter sitt hår och oroar sig för oanade elräkningar och reparations kostnader som kommer inom kort. jag tänker att saker alltid löser sig om man släpper taget och hoppas på det bästa...Vi är inte helt lika på den fronten Ett kontrollfreak och en flodflytare...vi kompletterar ivarje fall varandra! Skämt åt sido blir jag lite lite orolig att pengarna ska ta slut och att det inte dyker upp nya, men det måste det väl göra ? Eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar