Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 2 februari 2011

Det vände inte idag....

Ett kort kort ögonblick trodde jag att det skulle göra det...solen glimtade fram och temperaturen måste ha närmat sig +3! Wow...skyndade mig till stallet men det han återgå till mulet med blåst och dimma innan hästen var borstad och klar...ÅÅÅ jag är så trött på det! Tabasco hade fina hovar igen ivarjefall, de blev varma efter söndagens ridning men inget efter gårdagens longering eller ridningen idag. Det blev ungefär 40 min skritt i tung blötsnö. Tabasco är inte vidare glad heller. Sprang i väg i hagen med öronen bakåt när jag skulle hämta. Jag surnade till lite och drev honom på en volt runt maten i 5 minuter innan han fick komma fram för godisen...hoppas han lärde sig att vara lite artig nästa gång. Ridningen gick riktigt bra idag trots detta, lugn men framåt. Hoppade inte och bockade inget! Inte ens när de började fälla träd i skogen...Till och med traven gick bra så egentligen borde jag inte sura...'

Fast jag är sur! Inte bara på vädret även om det har en bidragande effekt. Jag Får inte ALP.a den här omgången för min kollega orkar inte jobba med så mycket vikarier ( vi är 6 personer ordinarie för tillfället så det är lite kaos som det är) Jag har själv fattat beslutet att avstå av ren och skär empati och godhet...det borde kännas bättre. Jag har läst att vi blir lyckliga av att göra osjälviska handlingar. Fan om jag tror èt...

Och Dotterns skola ska naturligtvis ha massa temaarbete och annat tjafs som i sig är jättebra men plötsligt måste MOR sy eller köpa magdans kläder för musiken...MOR vill inte arbeta på fritiden, MOR vill leka...Så nu surar jag lite över detta och längtar tills Dottern börjar högstadiet och får traditionell, tråkig undervisning och MOR slipper besöka skolan annat än för det OBLIGATORISKA kvartsamtalet...
Det känns inte heller bra att vara självisk och utföra så lite saker som möjligt...Det är svårt att vara nöjd...

På spisen puttrar en sjömansbiff som doftar kryddpeppar och nejlikor hela vägen in i vardagsrummet, Nån Yoga blir det inte idag så jag lovar härmed mig själv att träna på fredag!

3 kommentarer:

  1. Neeej! ALP:a bör man annars dör man.. eller hur var det?
    Och kläder.. orka! På högstadiet ägnar vi oss enbart åt sådant på Lucia - och det är frivilligt.

    SvaraRadera
  2. Älska Högstadiet :) Vad ska D ha på sig? OXÅ haremsbyxor till magdansen????undrar hur genusperspektivet är i klasse???

    SvaraRadera
  3. Ha - nä, mörka mjukisbyxor o vit skjorta/t-shirt - och ett vitt sidenband i midjan..

    SvaraRadera