Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 1 februari 2011

men...när vänder det egentligen?

Snöblandat regn faller/vräker ner under dagen. Barnen på jobbet är allmänt irriterade på att "inte få LEKA nån gång då!" Och fröknarna ber i stilla sinne om sand,slask gegga och barmark! Det är inte många som önskar sig sådant...

Efter jobbet tog jag mig till Allum och köpte en svart klänning, gråa manchesterleggings och en lila sjal till begravningen. Det blir snyggt fast det känns inte som om det är så viktigt...det är väl ingen som ser genom tårarna ändå, och med tanke på hur svartögd man blir av maskara borde jag ta på mig en gammal jute säck istället...

Just då önskar man en tur till stallet i solsken men vad får man? Regn och regn...Kom sent i skymningen nästan men hade turen att en av ponnytjejerna skulle rida barbacka en stund på Karis. Jag tog med longerpisk och lina och studsade (läs blev puttad upp på) upp barbacka och skittade iväg på en hyfsat torr hästrygg. Det är inte lika lätt att longera som att tömköra och inte lika roligt...men Tabasco fick jobba lite "höga knän" i djupsnön och var glad och yster. 20 minuter senare var vi helt blöta och jag kravlade mig tillbaka upp på en betydligt blötare hästrygg och red hem. Idag på kort tygel men han laddade ändå för ett bocksprång som jag lyckades avstyra för utan sadel åker jag i backen det tror jag. Konstigt nog blir jag inte längre så rädd för den tanken:)

För att visa sin uppskattning passade Tabasco på att rulla sig i torven och gnugga in den i sin blöta päls, det gick inte att borsta ur så nu får han vara svart ett tag...klär honom...INTE! Jag lämnade Pålle i stallet med en filt över sig och åkte hem för att plåga i mig en isterbands liknande korv och makaroner. Har tillråga på allt en stor blåsa på insidan av läppen som gör att inget smakar särskilt gott...Klockan är bara sju och det är för tidigt att krypa i säng, annars tror jag att det hade varit det bästa med den här dagen...


Trots en ganska trist och sunkig dag ser jag en liten lite ljusning. Man ser marken här och där...Det kommer en vår det vet jag även om den känns väldigt avlägsen. Men det är 1:a februari i dag och i helgen ska jag plantera tomatfröer! Det kommer
en vår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar