Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 30 januari 2011

Och så var det söndag...

Idag vaknade jag redan i gryningen och tänkte att jag nog ska sova lite till...Låg kvar och myste och slumrade tills jag var så utvilad att det började bli tråkigt...då var klockan strax innan 9...Man sov visst både middag och somnade tidigt i går :) Camilla hade ont i ryggen och ville ha lite ridhjälp så vi delade på passet idag. Först skrittade hon en långsam seg och avslappnad Tabasco. Sen var det min tur och jag han ju ta tygeln och kräva lite ställning innan han bockade :) Den hästen behöver arbeta! Men vilken mysig dag det blev och vi var svettiga båda två efter och vilken härlig känsla det är att sitta på sin nästan egna häst...


Tabasco Jobbar...

Efter ridpasset som mest var skritt och lite övergångar till trav på halt underlag satt jag av och solade en stund på stenmuren... jag hade tagit med en fårskinnspäls och filt men solen värmde så gott att det nästan inte behövdes. Vi fikade lite, jag  kexchoklad, Tabasco hästgodis...inte undra på att han är lite små tjock nu... Och vilken fågelsång som hörs där vid Karislycka!...Kanske det borde kallas Annkinslycka istället?
Efter stallet åkte jag med sonen till Allum för att köpa lite kläder till mormors begravning. Det är inte lätt att hitta något som passar en 15 årig "gangster" rappare och som passar i kyrkan...Vi kompromissade till gråa jeans(med bälte...) vit skjorta och grå tröja...Jag får smyg fota honom på dagen för så finklädd lär det dröja några år tills han är igen. Själv la jag undan en svart trikå klänning som kändes passande av märket "Rosebud" inte bara för namnet men det passade så bra. Så nu är det bara att vänta tills dagen...efter begravningen tror jag det lättar lite i bröstet....


1 kommentar:

  1. Testar igen då så får vi se...blir ju väldigt trist om ingen kommenterar på dina roliga inlägg eller hu :D <3 puss

    SvaraRadera