Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 10 februari 2011

Tillbaka i sadeln...

Rent bildligt talat, för någon ridning blev det inte idag. Slutade jobba halv sex och sen var det direkt till stallet för att mocka och göra mat innan pållarna fick komma in. Då var de som dränkta katter ungefär...Det har inte varit en solig varm vårdag idag heller. Jag försöker trösta mig med att det bara är början av februari och ett par veckor kvar tills man ens kan börja hoppas.

Når jag tänker lite på det var det nästan märkligt att tisdagen var så vårfin... Som om naturen ville fira Mormor med en riktigt vacker vårdag innan den tog sista vintertaget om oss. Tänk att solen lyste och värmde kinden...Man kan bli lite smått religiös om man tänker för mycket på det, men det kanske inte är en nackdel för all del?!

Jag mådde betydligt bättre idag än igår på alla vis. Vaknade till och med en kvart innan alarmet talade om att det var dags att kliva upp. Jobbet var riktigt roligt och lugnt men om jag får välja vill jag inte stå ute en och en halv timme i snöblandat regn och sen hänga in blöta kläder i torkskåp...fast jag får ju inte välja förstås.

Det var riktigt skönt att komma upp till stallet och röra på kroppen lite. Tabasco hade skadat sig på ökat och i ögonvrån så jag fick leka lite doktor innan jag gick hem. Han är bra snäll att hantera min pärla...Hoppas det inte blir nån infektion bara.

Imorgon blir det Jobb med digital kompetens. Idag känner jag mig hyfsat förberedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar