Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 19 september 2011

blött...

Olika falla ödets lotter...Dottern satt på Fabians rygg, barbacka på Karis lycka. Själv mockade jag fem boxar, fixade mat till fyra ponnys kväll och natt, vägde upp kraft foder för veckan, sopade stallgångar, tog in ponnys från hagen, hängde upp våta täcken och slutligen, i hällregn, bar upp sju överfulla IKEA kassar med hösilage till automaterna....i gegga mojs upp till halva stövlarna!

Jag var ganska glad ändå för jag gillar att pyssla runt i stallet i lugn och ro. Fast det kunde ju gärna var uppehåll... Jag börjar bli så satans trött på regn! regn regn regn...hela tiden. Hagarna är inte längre hagar utan ler-välling. Hästarna är leriga upp till knäna, inget torkar och det är helt omöjligt att rida ordentligt på Karis Lycka. Det är knappt man kan rida ut ens för vattenpölarna man måste forsera innan man kommer till en gångbar stig är sjöar... Fast nu ska snart padocken vara klar! Några lass grus till och tanken är att vi ska kunna rida i helgen. Jag hoppas verkligen det för nu har vi gått och anmält barnen och Fabian till en träningstävling i början av oktober så det kunde ju vara bra om de han rida igenom programmet att par gånger. Dottern ska starta i Lätt C:1 special, utan galopp. Kompisen vågar sig på galopp programmet  för hans ben är betydligt längre och starkare:) Och han har inte sett Fabians busiga sida ännu. Vi räknar med att vi ska kunna lasta och åka för träningen gick ju ganska bra i helgen.

Nej nu längtar jag desperat efter en kopp rött the och min värmefilt...till det Frukta intet av anne holt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar