Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 21 september 2011

onsdag från helvetet

Fast egentligen har det varit flera bra saker idag. Men det är svårt att hitta motivationen just nu. Det kan bero på att det regnat konstant sen i sommras och att man helt enkelt inte har lust till att hoppa i vattenpölar på jobbet när man ände måste göra det på stallet senare. Det räcker liksom med en gång per dag... Sen är det otroligt intensivt på jobbet och genomförandet ligger inte alls på samma nivå som ambitionerna tyvärr. Igår han jag inte gå hem för jag tänkte att jag åtminstone ska hinna avsluta en sak jag påbörjat. Sen han jag inte gå hem tidigare idag som jag planerat för jag var ju bara tvungen att avsluta åtminstone en sak jag påbörjat... SÅ här kan man ju inte hålla på. Tur då att man jobbar deltid, jag hade faktiskt inte hunnit jobba över om jag jobbade heltid och då hade jag ju inte fått gjort någonting.

Jag måste ju skriva något bra då som var idag. Jag har nästan glömt bort det för det var så mycket som hände efter men i förmiddags hade jag bara 7 barn i gruppen för de andra var på femårsverksamhet. Jag lyckades på två timmar göra självporträtt med barnen ett och ett. De fick rita samtidigt som jag hade en dokumentkamera riktad mot pappret. Jag filmade deras ritande och programmet spelar in allt de berättar. Så nu har jag en perfekt dokumentation över 4års gruppens tecknings OCH tanke förmåga...helt fantastiskt kul att titta på. Jag älskar mina leksaker och att få prova dem mad barnen...Jag vill ha en smartboard, en ipad, en gummi dator, en dokumentkamera, en digital fotoram ett bärbart modem..Ha! jag kan redan bocka av en sak och det andra ska jag nog lyckas skaffa mig snart...Jag måste ju ha sakerna för att kunna lära ut på kursen eller hur?

I Morgon startar första kursen för terminen. Det ska bli väldigt roligt att äntligen få dra igång och väldigt nervöst...man kan ju undra varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar