Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 13 december 2011

ännu blötare...

Det är inte möjligt!  Men alldeles sant...Om möjligt är det blötare i dag än i går...eller också är det jag som blev blötare. Hur man än vänder och vrider på det kan jag inte säga att jag lyckades med att få jul/Lucia stämning under dagen. Kanske ett kort tag i morse när vi serverade skinksmörgås till barn och föräldrar och njöt av barnens skönsång. Det blev en riktigt trevlig start på dagen och allt flöt på som man hoppas att det ska. Klockan nio var föräldrarna ur dörren och efter viss diskussion med Kollegorna som helst ville gå ut när det var uppehåll för att slippa barnens våta kläder på eftermiddagen beslöt vi (jag) att det skulle bli julpysssel inne som planerat...Vad är lite regn menar jag? Så det innebar ju att jag frivilligt och med stort leende stod ute i ösregnet en timme innan jag åkte till stallet.

 Väl på plats insåg jag att det fortfarande regnade och vår leråker/hage inte inbjuder till någonting...inte vill man stövla igenom och hämta Ponnys i varje fall...fast det gör man ju.
Sen var det ju Lucia och har man bestämt sig för att fira detta så har man! Så Ponnyn ikäddes hela julstassen, på med regnkläder tomteluva och allt...och så vada upp genom hagen och simma in i paddocken. naturligtvis måste det storma också. Lite regn känns ju riktigt lockande men när det dessutom är orkanbyar från söder...(eller väster eller vart det nu kommer i från). Vi uthärdade nästan 25 minuter skritt- och travuppvärmning innan vi gav upp... Fabbe hade i varje fall inte svårt för att ta lite stöd på tygeln och böja in nacken....typ mellan fram knäna för att slippa undan vinden i öronen...Snälla rara Ponny som tappert kämpar på. Vi hittade en liten 20 meters sträcka där jag kunde rida i lite lä....på en liten åtta. Men kom man utanför lyfte vi nästan från marken. Nej inte det bästa ridväder...Jag hade dessutom glömt min säkerhets väst. Tänk vilken tur att ponnyn inte är rädd eller busig!

På den goda sidan är att jag kunde sjunga alla julsånger så högt jag kunde.Det var ju knappast någon ute som kunde höra...Och väl tillbaka i stallet var det väldigt mysigt att putsa sadel och dricka varm choklad. Jag är ganska så nöjd med dagen trots vädret men nu är det skönt att vara inne och dricka glögg så man blir riktigt varm igen.

2 kommentarer:

  1. Mycket skönare att få komma in i värmen efter en sån eftermiddag!! Hoppas du njuter ordentligt av glöggen! :)

    Själv dricker jag nu julmust och äter Lussekatter, som efterrätt till 2 flupills och nu känner jag mig nästan helt frisk :D

    Puss

    SvaraRadera
  2. Huuuh vilket väder ni verkar ha!
    Tack, men det är inte den "riktiga" headern, för den är inte gjord än. Den här är provisorisk så länge :P
    Vet faktiskt inte hur man gör på blogspot, men jag googlade helt enkelt och hittade en jättebra steg för steg förklaring :) Bilden är fixad på picnik.com , en lättare variant av photoshop som är smidigt att använda sådär till sånna enklare grejer :)

    SvaraRadera