Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 17 december 2011

Härliga hästdagar

Idag red jag alltså sista lektionen på Råda. Kanske kommer jag tillbaka i vår när nacken inte gör så ont. Jag fick Ned som jag bett om och red så satans bra att jag nästan fick lite hybris...Nåväl det krävs inte så mycket för det...man är ju inte bortskämd med det perfekta ridpasset direkt;) Men jag var så nöjd och glad och har faktiskt inte ridit så bra på väldigt länge och det kändes verkligen som att komma hem när jag satt upp....de andra hästarna brallade runt en hel del men inte vi...vi jobbade bara perfekt hela tiden. Lite sorgligt var det men kul att sista gången blev så bra.


Efter Råda fick jag övertala Dottern om att åka och rida. jag vet inte om hon bara är trött eller om hon blev lite skrämd i går. Hon var i varje fall inte sugen på att rida...När vi kom till stallet hängde jag upp lite julpynt ovanför boxen och Pysslade lite med en kopp glögg i handen. Vi blev erbjudna att följa med på en liten utflykt vilket vi tackade ja till. Idag har vi alltså lastat Fabian ensam i transporten för första gången och åkt till delsjön. Kebbis åkte med Cool innan så det var tre ponnys och fyra ryttare. Jag gick med fabbe i grimskaft och Dottern red först. Sen ville vi trava lite så då fick jag raca uppför branta backar med en pigg och mysig ponny. Det var så härligt!!! Vi var ute och red runt Bertillsons stuga och det var så perfekt ridväder...även om Dottern satt och frös en del för vi var ju inte helt välklädda för ändamålet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar