Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 16 december 2011

iPad lek hela dagen...

Jag måste säga att jag är väldigt impad av iPad...just nu sitter jag alltså och skriver på lånepaddan. Jag har mest lekt hela dagen. inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Jag valde att gå upp tidigt och åka upp till Fabbe eftersom jag lyckats med att boka in ett möte mitt på dagen och Dottern skulle rida lite tidigare...det är inte lätt att få till det i live i bland.

Jag var väldigt nöjd med detta kan jag avslöja. Inte klockan halv åtta när klockan ringde kanske för då var jag allt annat än nöjd. Men när jag tittade ut och såg att mörkret gav med sig såg jag också att både regn och vind var borta! Och när kaffet var urdrucket känndes planen att rida tidigt som en bra plan.Det var det, bortsett från att jag hade lite brottom både före och efter. Fabbe var helt lysande trevlig idag och det kändes som om vi var ett team helt och hållet. Jag börjar luta åt att Edet kanske trotts allt maktlös var ok att hyra honom ett år till om inte rätt ponny mirakulöst uppenbarar sig till rätt pris? Dottern vill ju absolut ha en egen ponny men det får hon kanske vänta på?

Jag satt och lekte medd en app som jag glömt namnet på. Man gör kollats super enkelt men kan inte skriva text till. Kanske kan man använda det till något?

Kollade precis hur det ser ut och inser att stavprogrammet inte direkt hjälper;)
Men det är verkligen för många fel för att jag ska orka kväsa om...och inte kom min bild med heller...

Dottern skulle hoppa i stora ridhuset idag. Jag skulle titta på hade jag tänkt med innan jag satte mig hjälpte jag till med stallets nya söta ponny som skulle tömköras. När jag väl kom in hade hon ramlat av tre gånger och skulle precis byts ponny. Hon red nästan hela passet innan hon fick yrsel och satt av. Trodde hon fått hjärnskakning men troligen var det en kombination av spänning och att hon skippat lunchen i skolan och åkt direkt till stallets....skönt att slippa sjukhus besök. Överraskande ringde hennes tidmätare lite senare för att höra hur det gått! Fantastiskt måste jag säga som minns hur det var att åka av och skada nacken för några år sedan...ny era på ridklubben har definitivt börjat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar