Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 12 december 2011

blött...

Det är så otroligt blött överallt. Nu ska ni inte missförstå, jag vill inte alls att det ska frysa på just än....det är väldigt skönt att det går att gå i sanden.Men idag var det en sjö in i padocken och regnet hällde ner utan "mercy".  Dottern hade åkt till stallet själv och mockat alla boxar innan jag kom, sopat och tagit fram allt som behövdes utan Ponnyn som vägrade gå in...han vägrade det mesta idag faktiskt men hon jobbade på bra. Jag stod i regnet och tittade på och tyckte väldigt synd om mig själv. Ja ja det är ju min hobby som Maken säger när jag gnyr...

Idag har vi ägnat hela dagen åt att färdigställa Lucia firandet som vi ska ha på jobbet i morgon...skinka och vörtbröd och frukost kaffe...tio sånger och tomteluvor. Efter att ha klarat av den årliga strapatsen tänker jag ligga på soffan och gulla med barnen resten av tiden innan jag ska vara julledig.

I går lovade jag Dottern att jag skulle rida på tisdag så hon kunde fira Lucia med en kompis. Det är ju ok. Fast jag såg på vädret att det ska bli storm och regn igen. Jag saknar snön trots allt, det trodde jag inte att jag skulle säga efter fjolårets snövinter.  Fast när jag såg Dottern kämpa på på Fabian som gick med huvudet tjurigt mot vind och regn tyckte jag synd om henne...klart Mamma ska ta hand om ponnyn imorgon...och fundera på varför i hela fridens namn man sysslar emd sådant här? Kallas det friskvård? Galet är vad det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar