Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 14 december 2011

nya utmaningar...

Så nu är det snart ledigt. Det är väldigt bra för jag måste verkligen vila upp mig lite.Och ladda inför vårterminens utmaningar. Jag ska verkligen satsa stenhårt på egen utveckling, eller som min chef sa "se till att hålla mig anställningsbar" Bra ord verkligen. Jag ska se till att jag får lite verifierad kunskap på det jag egentligen redan kan. Och kanske lära mig något nytt när jag ändå håller på.

1.Jag har kommit in och tackat ja till en kurs vid Umeå universitet på 15 Poäng. Studie takt är halvfart. Låt mig se det blir 85+50= 135% arbetstakt under våren. Jo nu får man ju prioritera tänker jag...och sa till Chefen att jag inte ska jobba över och ta några uppdrag som går utanför min arbetstid. Inte gå på de Teampilot möten som ligger på torsdagar och fredagar utan plugga då.

2.Sen var det ju den där gruppen som jag ville vara med i om pedagogisk dokumentation via Unikum eller någon annan resurs. Ja det är ju inte så många möten.

3.Och Idag frågade hon om jag ville gå en kurs med henne. IT i utbildningen för chefer och nyckelpersoner. Det måste jag tänka på sa jag och tänkte i 30 sekunder innan jag kom fram till att det går nog...fast då får jag helt vara utan teampilot uppdraget under våren. Det blir nog jättebra!

4.Sen ska jag ju bara vara projektledare för ett litet litet "många nollor" projekt under 2012 också...jo men se där...nya utmaningar

Igår kom min favorit "man som inte är min Make" till förskolan med en IPAD i lånejulklapp. Idag kom en annan ny favorit man med en stor Starboard...Julafton tidigt helt enkelt. Barnen är eld och lågor och fröken kommer nog inte vara ledig hela julen som hon tänkt...hihi det är kul att jobba ibland :)

3 kommentarer:

  1. Ja ja du kan ju alltid vila när du blir pensionär :D

    Hoppas inte du kommer få jobba hela tiden du är här bara ;) För det går inte...fast om saker går som jag vill just nu så kommer jag också behöva plugga lite :D:D:D:D

    Puss o njut av att ha ett så kul jobb! <3

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte jobba en sekund när jag är hos dig...inte ens för att kolla mailen...Då ska jag bara vara med dig <3

    SvaraRadera
  3. Låter bra det :) Inte sååååå långt kvar nu :) Längtar ihjäl mig!!!!! <3<3<3

    SvaraRadera